Oscary 2008
Reklama

"Siostry" wygrały z konkurencją

W sobotę, 16 stycznia, Jedynka wyemitowała ostatni odcinek "Sióstr". 13. epizodów serialu oglądało średnio 3,6 mln widzów.

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, pierwsza seria "Sióstr" prezentowana od 17 października ub.r. do 16 stycznia br. (w soboty o godz. 17:25) przyciągała przed odbiorniki średnio 3,6 mln widzów, a udział TVP1 w rynku w czasie jego emisji kształtował się na poziomie 28,3 proc.

W efekcie, Jedynka była stacją pierwszego wyboru w popołudniowym paśmie. Drugie miejsce należało do TVN, który przyciągał przed telewizory średnio 18,7 proc. widowni (m.in. powtórki seriali "Brzydula" i "Majka"). Pierwszą trójkę uzupełniał Polsat z 11,5 proc. udziału w rynku

Reklama

(pasmo serialowe). Dwójka zajęła czwartą pozycję z udziałem w rynku na poziomie 8,8 proc. (m.in. programy lokalne i "Tancerze").

"Siostry" opowiadały o perypetiach pięciu zwariowanych zakonnic, które pomagały ludziom w niekonwencjonalny sposób. W głównych rolach wystąpiły w serialu: Joanna Bogacka (Maksyma), Maria Pakulnis (Prudencja), Marta Lipińska (Lukrecja), Magdalena Warzecha (Filipa) i Olga Sarzyńska (Klara). W księdza Walentego wcielił się Tadeusz Chudecki, a w Zbysia - Piotr Cyrwus.

Jedynka uzyskała 5,3 mln zł ze sprzedaży czasu reklamowego przy serialu.

Dla porównania "Ojciec Mateusz", nadawany w niedziele o 17:20 od września do grudnia ub.r., zarobił dla TVP1 13,4 mln zł.

Średnia oglądalność pierwszej serii serialu z Arturem Żmijewskim w roli głównej (emitowanego w niedziele od 11 listopada 2008 r. do 22 lutego 2009 r.) wyniosła 6,6 mln widzów (45,48 proc.) a drugiego sezonu - 4,98 mln widzów (39,46 proc. udziału w rynku).

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o swoich ulubionych serialach i podyskutować o nich, zajrzyj na wortal Świat seriali.pl.

MediaRun.pl
Dowiedz się więcej na temat: "jedynka"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama