Oscary 2010
Reklama

Oscary: Najlepsza oglądalność od 5 lat

Transmisję oscarowej gali obejrzało 41 milionów Amerykanów - najwięcej od 2005 roku.

41,3 milionów telewidzów - to frekwencyjny wynik tegorocznych Oscarów, lepszy o 14% od ubiegłorocznej widowni.

Komentatorzy zwracają uwagę na fakt, że nagły wzrost oglądalności gali wręczenia statuetek Akademii może być związany z 9 nominacjami dla filmu "Avatar" oraz rywalizacja między była małżeńską parą - reżyserką "The Hurt Locker" Kathryn Bigelow i twórcą wspomnianego "Avatara" Jamesem Cameronem.

Serwis Deadline odnotowuje, że tegoroczne Oscary były nie tylko najlepiej oglądaną ceremonią wręczenia nagród Akademii od 2005 roku, kiedy triumfował film "Za wszelka cenę" w reżyserii Clinta Eastwooda, lecz także najchętniej oglądanym show rozrywkowym w amerykańskiej telewizji od pięciu lat.

Reklama

W porównaniu z wynikiem gali wręczenia Oscarów z 2008, kiedy wygrywał "To nie jest kraj dla starych ludzi" braci Coen, możemy mówić aż o 10-milionowym wzroście oglądalności.

Według informacji "Los Angles Times" za 30-sekundowy spot reklamowy w trakcie oscarowej gali trzeba było zapłacić stacji ABC 1,4 milionów dolarów. Rok temu stawka wynosiła 990 tysięcy dolarów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: oglądalność | Oscary
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy