Reklama

Weekend w kinie: Siostry, królowe, striptizerki

Aż 11 filmów wchodzi w piątek, 8 kwietnia, na ekrany polskich kin. Wśród nich jest "Gejsza" - określana jako polskie kino neo-nor, "Łowca i Królowa Lodu" - prequel "Królewny Śnieżki i Łowcy", a także nominowany do Oscara "Mustang", którego współscenarzystka, Alice Winocour, jest także reżyserską innego z premierowych tytułów - thrillera "Cień".

Podczas pobytu w więzieniu Kolos (Konrad Eleryk) ma tylko jednego gościa: piękną Velvet (Marta Żmuda Trzebiatowska), która po wejściu do pokoju widzeń zaczyna... zdejmować z siebie ubranie. Okazuje się, że jest "prezentem" od Igora (Mirosław Zbrojewicz), właściciela nocnego klubu Gejsza, w którym Kolos pracował jako ochroniarz i do którego wraca po odbyciu kary. Tam zauważa go i docenia Hajs (Marian Dziędziel), szef lokalnej mafii. Kolos szybko staje się jednym z jego najbardziej zaufanych ludzi. Zyskuje też oddaną miłość Velvet, którą jednak odrzuca, kiedy w jego życiu pojawia się nowa kobieta. Maja (Agnieszka Więdłocha) jest rehabilitantką jego niepełnosprawnego brata. Zainteresowany nią mężczyzna decyduje się na spotkanie z bratem - i powoli odkrywa łączącą ich więź. Zaczyna tęsknić do innego życia - z dala od przestępczego półświatka. Ale mafia niechętnie rezygnuje ze swoich ludzi. I wyznacza wysoką cenę za ich szczęście. Tak w skrócie wygląda fabuła "Gejszy" Radosława Markiewicza, określanej jako polski film neo-noir.

Reklama

W "Łowcy i Królowej Lodu" dowiemy się, jak wyglądał świat, zanim postawiła na nim swą piękną stopę Śnieżka, która stoczyła wielką walkę ze złą Ravenną (Charlize Theron). Ta ostatnia w zdradzieckim akcie wyrządza swej dobrej siostrze, Frei (Emily Blant) niewybaczalną krzywdę. Serce pięknej Frei zamienia się w lód, uwalniając moce, jakich nie widział świat, moce, o których istnieniu nie wiedziała nawet ona. Na dalekiej północy Freya buduje wielkie królestwo i armię łowców, w której obowiązuje tylko jedna zasada - nigdy nikogo nie kochać. W wojnie dwóch królowych o dominację nad światem między dobrem a złem stoi on, najlepszy łowca - Eryk (Chris Hemsworth), który musi pomóc Frei pokonać Ravennę, by zło nie zapanowało nad światem. Choć mężny i niezwyciężony w bojach, Eryk nie potrafił wygrać z własnym sercem, które należy do Sary (Jessica Chastain), najlepszej łowczyni w armii Królowej Lodu.

"Mustang" był francuskim kandydatem do Oscara - znalazł się wśród pięciu nominowanych filmów, ale ostatecznie przegrał rywalizację z węgierskim "Synem Szawła". Nie zmienia to faktu, że to niezwykle udany debiut młodej reżyserki Deniz Gamze Ergüven, który podbił serca canneńskiej publiczności, a jednocześnie wywołał ożywioną dyskusję dotyczącą wolności i praw współczesnych kobiet. Wczesne lato w nadmorskim miasteczku kilkaset kilometrów od Stambułu. Lele i jej cztery siostry wracają ze szkoły, spontanicznie świętując koniec roku i niewinnie flirtując z kolegami z klasy. Dla okolicznych mieszkańców ich zabawa okazuje się być jednak zbyt frywolna. Wybucha lokalny skandal, który ma nieoczekiwane konsekwencje. Dom dziewczynek z dnia na dzień zamienia się w więzienie, a rodzina postanawia jak najszybciej "pozbyć się problemu" i wydać je za mąż.

Współscenarzystką "Mustanga" jest Alice Winocour, której "Cień" także wchodzi w piątek na ekrany kin. Przeszkolony do zabijania z zimną krwią, były żołnierz (Matthias Schoenaerts), niespodziewanie dla samego siebie zakochuje się w żonie milionera (Diane Kruger), którą ma chronić. Czy jest granica, której nawet w imię prawdziwej miłości przekraczać nie wolno? Czy instynkt, który popycha go do działania, będzie dla niej ratunkiem, czy pułapką? Co jest realnym zagrożeniem, a co jedynie wytworem jego wyobraźni?

Nicole Kidman i Robert Pattinson po raz pierwszy razem na dużym ekranie w "Królowej pustyni" - filmie Wernera Herzoga o Brytyjce, która w świecie arabskim osiągnęła więcej, niż kobieta mogła wówczas dokonać w postępowej Europie. Pisarka, podróżniczka, archeolog, agentka brytyjskiego wywiadu. Gertrude Bell robiła zawsze to, na co miała ochotę. Uwielbiała ryzyko i adrenalinę. Niektórzy mówili o niej "zarozumiała pannica z Oxfordu". Konsekwentnie udowadniała, że jest lepsza od innych. Osiągnęła pozycję w świecie arabskim, która wówczas wydawała się dla kobiety niemożliwa, nawet w Wielkiej Brytanii. Jej życie to przygoda, w której spełniały się wszystkie marzenia poza jednym - miłością.

"Bulwar" to historia człowieka, który pod wpływem przypadkowego spotkania radykalnie zmienia spojrzenie na życie. W swojej ostatniej roli Robin Williams, kojarzony głównie z barwnymi, komediowymi wcieleniami, prezentuje bardziej subtelne oblicze. Ten kameralny dramat to ciepły portret starszego mężczyzny, który odkrywa, że na podążanie za głosem serca nigdy nie jest za późno. Nolan (Williams) i Joy (Kathy Baker) są małżeństwem od wielu lat. Od dawna jednak śpią w osobnych sypialniach, a w ich związku panuje rutyna. Pewnej nocy, wracając z biura, Nolan poznaje młodego chłopaka, który sprzedaje się na ulicy. Wkrótce zaczyna spędzać z nic coraz więcej czasu. Jednocześnie Joy zauważa, że powoli traci kontakt ze swoim mężem.



Tragiczny wypadek z udziałem majora milicji powoduje lawinę wydarzeń, które poddają w wątpliwość wiarę w najbardziej fundamentalne wartości. Ukazane w filmie działania służb mundurowych oparte na wewnętrznych układach, korupcji i przemocy, składają się na do bólu prawdziwy obraz świata, gdzie rację ma silniejszy, a pojęcie moralności dawno rozmyło się w mętnej brei wszechogarniającego fałszu. To mocne, dobrze zrealizowane kino, skłania do refleksji nad naturą człowieka. Czy w każdym z nas drzemie bestia? Jak daleko jesteśmy w stanie się posunąć, aby uniknąć odpowiedzialności? Gdzie leży granica człowieczeństwa? Takie pytania stawia przed widzem Jurij Bykow w swoim "Majorze".

Etatowi rozśmieszacze Ameryki - Marlon Wayans i Michael Tiddes, twórcy uwielbianych na całym świecie serii "Straszny film" i "Dom bardzo nawiedzony", powracają. Ich "Pięćdziesiąt twarzy Blacka" to bezkompromisowa parodia megahitu na podstawie bestsellera E.L. James. Milioner Christian Black jest zabójczo przystojny, niewyobrażalnie bogaty, tylko... kompletnie nie radzi sobie w łóżku. Kiedy w jego życiu pojawia się piękna i wścibska dziennikarka, kolejne pikantne sekrety milionera zaczynają wychodzić na światło dzienne. Czy uwikłana w coraz intymniejszą relację z Blackiem reporterka zdoła odkryć jego wszystkie, skrywane przed światem twarze?

Budzisz się, ale nic nie pamiętasz. Nie wiesz kim jesteś, ani jak tu się znalazłeś. Atrakcyjna kobieta twierdzi, że jest twoją żoną. Nieźle. Nie mija pięć minut, gdy padają pierwsze strzały. Ledwo uchodzisz z życiem, ale twoja żona ma mniej szczęścia. Zostaje uprowadzona. Szybko orientujesz się, że jesteś maszyną do zabijania. Jak się tego wszystkiego nauczyłeś? Kto cię szkolił? Kto teraz chce twojej śmierci? Musisz wykorzystać swoje zabójcze umiejętności, by poznać prawdę i ocalić kobietę swojego życia. O ile ona rzeczywiście jest tym za kogo się podaje. Komu możesz ufać? Sobie? Wkrótce się przekonasz. Jeśli przeżyjesz... Oto dylematy przed jakimi staje główny bohater filmu akcji "Hardcore Henry".

Kariera piłkarska trzydziestoparoletniego Patona - głównego bohatera argentyńskiego komediodramatu "Przybij piątkę" - powoli dobiega końca. To dla niego wyjątkowo trudny czas. Był kapitanem i gwiazdą regionalnej drużyny z Buenos Aires. Mimo że to zespół trzecioligowy, Paton poświęcił mu najlepsze lata swojej kariery, mimo wielu propozycji transferowych. Na domiar złego, zostaje wykluczony z gry w ostatnich meczach ligowych. Otrzymał czerwoną kartkę po brutalnym faulu - kopnął w głowę swojego przeciwnika. Okazuje się, że musi się rozejrzeć za inną opcją życiową, gdyż zostaje zawieszony na trzy miesiące.

Czy osoba wierząca może lub wręcz powinna ukrywać swoją wiarę w obliczu niewierzących? Czy wiara może kogoś obrażać lub szkodzić młodym umysłom? Na takie pytania musi odpowiedzieć przed sądem nauczycielka liceum, którą oskarżono o to, że złamała przepis o świeckości instytucji państwowych, gdy podczas lekcji historii wspomniała o działalności Jezusa. W "Bóg nie umarł 2" sądowy spór, który miał być lekcją pokory dla ludzi wierzących, przeradza się w niezwykłą dysputę o wolności sumienia, istnieniu Boga i potrzebie poszukiwaniu w życiu czegoś więcej niż dobra doczesne.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kinowe premiery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy