Reklama

"Sponsoring", czyli czego pragną kobiety

"Małgośka, tu Juliette, chcę z tobą zrobić ten fuckin' film!" Kiedy Małgorzata Szumowska odsłuchała tę wiadomość w swoim telefonie, stało się jasne, że aktorska ekipa "Sponsoringu" poszerzyła się właśnie o gwiazdę światowego formatu, laureatkę Oscara i Cezara - Juliette Binoche.

W najnowszym obrazie autorki "33 scen z życia" Binoche zagrała Annę, dobrze sytuowaną dziennikarkę prestiżowego magazynu, piszącą artykuł na temat prostytucji wśród studentek. W trakcie pracy nad materiałem poznaje dwie sprzedające swoje ciała dziewczyny - Charlotte oraz Alicję, które wprowadzają ją w świat płatnej miłości. Odstręczający, ale też - ku zaskoczeniu Anny - na swój sposób pociągający.

Szumowska zarzeka się, że namówienie do współpracy tak znamienitej aktorki, wcale nie było rzeczą trudną. Najgorzej było przebić się do jej agenta, bo potem sprawy potoczyły się już błyskawicznie.

Reklama

"W końcu przekazał jej scenariusz i zadzwonił niespodziewanie o pierwszej w nocy mówiąc, że Binoche czeka na mnie w Paryżu" - wspomina reżyserka.

Dzień po spotkaniu w francuskiej stolicy, Binoche nagrała na poczcie Szumowskiej wspomnianą wiadomość, dając zielone światło dla dalszej współpracy.

"Obdarzyła mnie zaufaniem totalnym. Nigdy wcześniej nie zdarzyło mi się coś takiego z żadnym aktorem. Dała mi przestrzeń do tego, żebym mogła zrealizować siebie - mówi polska artystka.

"Zawsze stawała po mojej stronie, była lojalna, nigdy mnie nie zostawiła i to było dla mnie niecodzienne. Myślę, że ulepiła mnie jako dorosłego reżysera. To była niesamowita współpraca i wielkie obustronne zaufanie" - dodaje Szumowska.

W "Sponsoringu" Binoche partneruje polska "eksportowa" aktorka numer jeden - Joanna Kulig (ma już w dorobku role u boku Ethana Hawke'a, Kristin Scott Thomas i Jeremy'ego Rennera) oraz Andrzej Chyra, Krystyna Janda i objawienie francuskiego kina - Anais Demoustier.

Obraz zdobył uznanie międzynarodowej publiczności na festiwalu w Toronto, w konsekwencji znajdując dystrybutorów w ponad 30 krajach na całym świecie. Obejrzą go między innymi widzowie z USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Brazylii, Wenezueli, Hongkongu i Korei Południowej.

10 lutego "Sponsoring" otworzy prestiżową Panoramę Special 62. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. Siedem dni później film pojawi się w polskich kinach.


Ciekawi Cię, co w najbliższym czasie trafi na ekrany - zobacz nasze zapowiedzi kinowe!

Chcesz obejrzeć film? Nie możesz zdecydować, który wybrać? Pomożemy - poczytaj nasze recenzje!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sponsoring | wiadomość | Czego pragną kobiety
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy