Reklama

Najgorsze polskie filmy roku: Nominacje!

Zbliża się finał trzeciej edycji Nagród Węże, które przyznawane są najgorszym wytworom polskiej kinematografii. Akademia Węży ogłosiła tegoroczne nominacje. "Tajemnica Westerplatte" zdominowała pierwszy etap rywalizacji.

Przez miesiąc, wyłoniona z grona członków Akademii Węży specjalna grupa pracowała nad tegorocznymi nominacjami. Wraz z ich ogłoszeniem rozpoczął się drugi etap głosowania, w którym ogół, liczącej ponad 100 osób, Akademii Węży weźmie udział w wyborze laureatów w 12 kategoriach.

Finał nagród obędzie się 1 kwietnia.

"Przy okazji trzeciej edycji można już powiedzieć, że nasze antynagrody stały się częścią filmowego świata w naszym kraju. Zamykając sezon gal i rozmaitych wyróżnień chcemy lekko i zabawnie skarcić tych, którzy nas w zeszłym roku nabrali. Węże nie spowodują, że nie pójdziecie na te filmy do kina - ich już dawno nie ma na ekranach. Ale przez swe medialne nagłośnienie powinny sprawić, że niektórzy twórcy troszkę się zawstydzą, a widzowie będą wchłaniać reklamy, zwiastuny i przedpremierowe obietnice z większą refleksją" - mówi Kamil Śmiałkowski, pomysłodawca nagród.

Reklama

Zgodnie z założeniami organizatorów, w tym roku lekkim zmianom uległa lista kategorii. Dawna kategoria "Komedia, która nie śmieszy" została zastąpiona nową "Żenujący film na ważny temat", bo tak też zmieniał się ostatnio charakter i gatunkowe zróżnicowanie polskich filmów. Pojawiła się też nowa kategoria "Najlepszy teledysk okołofilmowy", by docenić tę formę promowania nowych polskich produkcji.

W efekcie największymi "zwycięzcami" tegorocznych nominacji okazały się filmy "Tajemnica Westerplatte" (13 nominacji) i "Last Minute" (10 nominacji). Spośród "docenionych" twórców absolutnym liderem okazał się w tym roku Michał Żebrowski, który dzięki sześciu nominacjom pobił zeszłoroczny rekord Mariusza Pujszo (5 nominacji) i stał się najobficiej nominowanym artystą w jednym roku w historii nagród.

Uroczysta gala wręczenia nagród odbędzie się 1 kwietnia.

Pełna lista nominacji do WĘŻY 2014:

WIELKI WĄŻ - NAJGORSZY FILM ROKU
"Last Minute" (reż. Patryk Vega; prod. Emil Stępień, Patryk Vega)
"Ostra randka" (reż. i prod. Maciej Odoliński)
"Sęp" (reż. Eugeniusz Korin; prod. Klaudiusz Frydrych, Roman Gutek, Sylwia Wilkos)
"Tajemnica Westerplatte" (reż. Paweł Chochlew; prod. Piotr Budnik, Paweł Derentowicz, Piotr Galon, Andrzej Gliński, Andrzej Haliński, Jacek Lipski, Daniel Markowicz, Włodzimierz Niderhaus, Jacek Samojłowicz, Robertas Urbonas, Maciej Wiśniewski, Robert Żołędziewski)
"W ukryciu" (reż. Jan Kidawa-Błoński; prod. Włodzimierz Niderhaus)

NAJGORSZA REŻYSERIA
Paweł Chochlew - "Tajemnica Westerplatte"
Jan Kidawa-Błoński - "W ukryciu"
Eugeniusz Korin - "Sęp"
Maciej Odoliński - "Ostra randka"
Patryk Vega - "Last Minute"

NAJGORSZY SCENARIUSZ
Paweł Bielecki, Piotr Subbotko i Patryk Vega - "Last Minute"
Paweł Chochlew - "Tajemnica Westerplatte"
Eugeniusz Korin - "Sęp"
Sławomir Kryński - "Podejrzani zakochani"
Maciej Odoliński - "Ostra randka"

ŻENUJĄCY FILM NA WAŻNY TEMAT
"Bejbi Blues" (reż. Katarzyna Rosłaniec; prod. Agnieszka Kurzydło)
"Był sobie dzieciak" (reż. i prod. Leszek Wosiewicz)
"Sekret" (reż. Przemysław Wojcieszek, prod. Katarzyna Majewska)
"Sierpniowe niebo" - 63 dni chwały (reż. Ireneusz Dobrowolski; prod. Anna Dobrowolska)
"Tajemnica Westerplatte" (reż. Paweł Chochlew; prod. Piotr Budnik, Paweł Derentowicz, Piotr Galon, Andrzej Gliński, Andrzej Haliński, Jacek Lipski, Daniel Markowicz, Włodzimierz Niderhaus, Jacek Samojłowicz, Robertas Urbonas, Maciej Wiśniewski, Robert Żołędziewski)
"W ukryciu" (reż. Jan Kidawa-Błoński; prod. Włodzimierz Niderhaus)

NAJGORSZA ROLA MĘSKA
Wojciech Mecwaldowski - "Last Minute"
Paweł Wilczak - "Ostra randka"
Michał Żebrowski - "Sęp"
Michał Żebrowski - "Tajemnica Westerplatte"
Robert Żołędziewski - "Tajemnica Westerplatte"

NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA
Magdalena Berus - "Bejbi Blues"
Sylwia Boroń - "Ostra randka"
Klaudia Halejcio - "Last Minute"
Weronika Książkiewicz - "Podejrzani zakochani"
Anna Szarek - "Last Minute"

WYSTĘP PONIŻEJ GODNOŚCI
Krzysztof Globisz - "Wszystkie kobiety Mateusza"
Grzegorz Lato - "Będziesz legendą, człowieku"
Wojciech Mecwaldowski - "Last Minute"
Andrzej Seweryn - "Sęp"
Michał Żebrowski - "Tajemnica Westerplatte"

NAJGORSZY DUET NA EKRANIE
Magdalena Boczarska i Julia Pogrebińska - "W ukryciu"
Sylwia Boroń i zszywacz - "Ostra randka"
Anna Szarek i Wojciech Mecwaldowski - "Last Minute"
Michał Żebrowski i tablica - "Sęp"
Michał Żebrowski i Robert Żołędziewski - "Tajemnica Westerplatte"

NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA
Seks na więziennym widzeniu (Magdalena Berus i Nikodem Rozbicki) - "Bejbi Blues"
Tomasz gubiący majtki w basenie (Wojciech Mecwaldowski) - "Last Minute"
Scena ze zszywaczem (Sylwia Boroń) - "Ostra randka"
Śmierć komisarza Robaczewskiego (Paweł Małaszyński) - "Sęp"
Załamanie nerwowe i majaki majora Sucharskiego (Michał Żebrowski) - "Tajemnica Westerplatte"

NAJGORSZY EFEKT SPECJALNY
Bombardowanie ambasady - "AmbaSSada"
Fałszywy rekin - "Last Minute"
Makietka bazy i Michał Żebrowski stojący w oknie - "Tajemnica Westerplatte"
Nalot niemieckich samolotów - "Tajemnica Westerplatte"
Scena ze zszywaczem - "Ostra randka"
Schlezwig-Holstein - "Tajemnica Westerplatte"

NAJGORSZY TELEDYSK OKOŁOFILMOWY
Kamil Bednarek - "Dni, których nie znamy" (do filmu "Wałęsa. Człowiek z nadziei" real. Mateusz Rakowicz)
Halina Młynkowa i Krzysztof Kiljański - "Podejrzani zakochani" (do filmu "Podejrzani zakochani" real. w trakcie ustalania)
Pono i Kazan - "Reakcja" (do filmu "Tajemnica Westerplatte" real. Film Head Production)
Anna Wyszkoni i Piotr Cugowski - "Syberiada" (do filmu "Syberiada polska" real. Mirosław Kuba Brożek)

NAJGORSZY PLAKAT
"Być jak Kazimierz Deyna" (prod. Krzysztof Grędziński)
"Mój biegun" (prod. Marek Kłosowicz, Krystyna Lasoń)
"Oszukane" (prod. Tomasz Blachnicki, Krystyna Lasoń)
"Podejrzani zakochani" (prod. Kazimierz Rozwałka)
"Wszystkie kobiety Mateusza" (prod. Witold Bereś, Agnieszka Fryc-Więcek).

Akademia WĘŻY liczy dziś ponad 100 osób. Nagroda została powołana w 2012 roku przez dziennikarzy Kamila Śmiałkowskiego, Krzysztofa Spóra i Konrada Wągrowskiego. Organizatorzy chcą w lekki i zabawny sposób, a jednak dosadnie i głośno, mówić o złym polskim kinie, by w ten sposób wpłynąć na rozwój rodzimej kinematografii i stale zabiegać o budowę jej wysokiej jakości.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: najgorsze polskie filmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy