Marihuana jest cool?

Judd Apatow nie daje nam ani chwili wytchnienia. Dopiero co oglądaliśmy wyprodukowaną przez niego komedię "Chłopaki tez płaczą", a na ekrany kin wchodzi kolejna sygnowana jego nazwiskiem produkcja. Tym razem udowadnia, że marihuana jest cool.

"BOSKI CHILLOUT"

Reklama

"Jak w każdym trawiastym filmie istotnym elementem Chilloutu są dialogi i trzeba przyznać, że chichotliwe konwersacje, jakie prowadzą ze sobą Dale i Saul, są dowcipne i pełne językowej inwencji, choć oczywiście rozględzone. Apatow nie byłby też sobą, gdyby jego bohaterowie, diler i jego klient, uciekając przed dybiącymi na ich życie bandziorami, nie zbliżyli się do siebie - pochwała męskiej przyjaźni to wszak jeden ze znaków firmowych jego twórczości. Zabawa jest więc całkiem dobra, choć prawdę mówiąc film, w którym najsympatyczniejszą postacią jest diler narkotyków, gdzie bez krępacji sprzedaje się trawkę pod szkołą, i z którego ogólnie wynika, że marihuana jest cool, niespecjalnie jest wskazany dla młodzieży, a to ona przecież uwielbia Apatowa".
Paweł Mossakowski, "Gazeta Wyborcza"

"Boski chillout ma wszystkie elementy charakterystyczne dla gatunku odlotowej kumpelskiej komedii: nadmierne eksponowanie mitu męskiej przyjaźni, niedojrzałe seksualne pragnienia, skatologiczny humor, parodystyczne sceny walki, fajerwerki, eksplozje, a jako wartość dodaną mamy jeszcze paradę dowcipów o paleniu trawki. Tym razem jednak wcale nie jest nudno".
Wojtek Kałużyński, "Dziennik"


"BOISKO BEZDOMNYCH"

"To, że Kasia Adamik przez lata mieszkała w Stanach i tam zrealizowała swój pierwszy film Szczek, w Boisku bezdomnych widać wyraźnie: to kino zrobione z amerykańskim rozmachem, mocno osadzone w typowych historiach o nieudacznikach, którym na przekór wszystkiemu się udaje. A jednak nie hollywoodzkie, ale polskie. Może europejskie? (...) W Boisku... realistyczny pazur ładnie niweluje dość oczywiste, fabularne ścieżki - kamera Jacka Petryckiego jednocześnie buduje metaforę, ale też chwyta detale, które w tradycyjnej bajce zmieścić się nie powinny. W efekcie - i być może to największe osiągnięcie Adamik - Dworzec Centralny i Stadion Dziesięciolecia, gdzie odbywają się treningi bohaterów, przestają być tylko warszawskie i polskie".
Paweł T.Felis, "Gazeta Wyborcza"

"To był bodaj najbardziej oczekiwany film tego roku. Liczono na to, że debiutująca w Polsce reżyserka pokaze, jak się robi kino ciekawe, subtelne, ale naznaczone amerykańskim profesjonalizmem. I udało się. (...) jej film płynie, a nie kolebie się. Trzyma cały czas uwagę widza, choć jest minimalnie za długi. Oferuje oryginalne podejście do tematu pozbawione moralizowania i silenia się na łatwe pocieszenia".
Magdalena Michalska, "Dziennik"


"KOBIETY"

"Oczywiście jest to plastikowe kino, banalne i płaściutkie, gdzie zamiast żywych ludzi oglądamy reprezentantki postaw,a fabuła jest wyłącznie ilustracją tezy o konieczności kobiecej niezależności, samowystarczalności itp. Czuje się też teatralne pochodzenie filmu, a stanowiące jego kościec dialogi podawane są w irytującej sitcomowej manierze - bohaterki nie tyle mówią, ile trajkoczą, i to w tak zawrotnym tempie, że chwilami trudno nadążyć. Ogólnie wydaje mi się, że kobiety w średnim wieku zasługują na znacznie lepszy film o sobie samych, ale w sumie ogląda się nieźle".
Paweł Mossakowski, "Gazeta Wyborcza"

"Nie jest to dzieło pokazujące socjologiczne zmiany w kobiecej społeczności wielkich miast. Ale jest to na pewno inteligentne kino rozrywkowe, które wie, kiedy z poziomu skeczu przejść do refleksji. Zgrabnie żartuje sobie ze współczesnych leków na całe zło, a równocześnie potrafi stworzyć nastrojowe, intymne momenty, w których dochodzi do porozumienia między kobietami".
Magdalena Michalska, "Dziennik"


"FUNDACJA"

"Ambitnie zamierzony i stylowo nakręcony projekt udał się połowicznie. Fabuła rozwija się tu niespiesznie, sensacyjna zagadka przeplata się nieustannie z moralistyczną przypowieścią, a patos łagodzić próbuje humor często na granicy satyry. A jednak dziwnie zdystansowany, zimny, chwilami nużący to film - w tej precyzyjnej układance brakuje emocji, krwistych charakterów, a wreszcie - oryginalnych wniosków. Szkoda, bo po Wahadełku II (a tak zapowiadano Fundację) - współczesnej odpowiedzi na pamiętny film Bajona z 1981 roku - spodziewałem się znacznie więcej".
Paweł T.Felis, "Gazeta Wyborcza"

"Nowicki i Maciej Stuhr trzymają film na swoich barkach, przerzucając się niewymuszenie zabawnymi dialogami. Można się więc na ,i>Fundacji długimi momentami całkiem nieźle bawić. Sporo tu scen naprawdę dobrze pomyślanych, sporo przemycił Bajon trafnych obserwacji obyczajowych i społecznych. poza tym jest ten film przemyślnie i konsekwentnie poprowadzony, świetnie zmontowany na zasadzie pomysłowego łączenia poszczególnych scen za pomocą wyrazistych detali, dźwięków, motywów. Gdyby nie dość żenujący finał pasujący dobre wrażenie i dobra zabawę, można by uznaćFundację za zupełnie udaną rodzimą satyrę na kapitalizm alla polacca".
Wojtek Kałużyński, "Dziennik"


"WYPRAWA NA KSIĘŻYC 3D"

"Chciałoby się powiedzieć: film, że mucha nie siada. Nic z tego. Animowane muszki są tu co prawda sympatyczne, nieco nieposkromione, bez wątpienia odważne, za to... oryginalną osobowością nie grzeszą. (...) Dłuży się to nieprzeciętnie, emocje wzbudza cokolwiek letnie (film wyraźnie jest zresztą adresowany do widzów najmłodszych), chociaż techniki trudno nie docenić: w przeciwieństwie do niektórych, trójwymiarowych eksperymentów tym razem specjalne okulary działają. Najlepiej więc patrzeć, ale już nie słuchać - od rozmaitej maści pouczeń i pseudonaukowych wtrętów (nawet jeśli dubbingujący polscy aktorzy starają się, jak mogą) cierpną uszy".
Paweł T.Felis, "Gazeta Wyborcza"

"Wyprawie na księzyc do animacyjnych standardów Pixara daleko, całe lata świetlne dzielą ją od Iniemamocnych, aut czy Ratatuja. Już nawet pokazywane niedawno bardzo średnie były lepsze. Tu kreska jest sztywna i jedyne co sprawiło, że film nie trafił od razu na DVD, to trójwymiarowe efekty specjalne".
Ewelina Kustra, "Dziennik"

Dowiedz się więcej na temat: kino | dziennik | Gazeta Wyborcza | marihuana | film | cool

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje