Coraz więcej widzów w kinach

W pierwszej połowie tego roku Polacy kupili 17,1 mln biletów do kin. To o 700 tysięcy biletów więcej niż rok temu.

Takie dane podała "Gazeta Prawna", opierając się na informacjach firmy Boxoffice.pl, monitorującej polski rynek kinowy.

Reklama

Swe wyniki ujawnił m.in. lider rynku Cinema City, który zwiększył przychody o 14,6 proc. - do 92 mln euro, a zysk netto o 12,5 proc. - do 10,6 mln euro. Ponad połowę przychodów spółki pochodzi z rynku polskiego, gdzie sprzedała 6,2 mln biletów, o 9,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Z kolei Centrum Filmowe Helios zwiększyło przychody o 24 proc. - w tym o 17,5 proc. z biletów, a o 28 proc. z kinowych barów.

Jednak nie tylko większa liczba widzów poprawia wyniki sieci. W tym roku prawdziwy szturm na kina przypuścili reklamodawcy.

Według domu mediowego Starlink, firmy wydały na reklamę w kinach o 58,3 proc. więcej niż przed rokiem. W samym Heliosie przychody ze sprzedaży reklamy wzrosły o rekordowe 140 proc.

Drugie półrocze może być jeszcze lepsze ze względu na dużą liczbę premier kinowych.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje