Agnieszka Holland z nagrodą Culture.pl Superbrands

Reżyserka Agnieszka Holland otrzymała nagrodę Culture.pl Superbrands, przyznawaną przez Instytut Adama Mickiewicza za upowszechnianie kultury polskiej za granicą. "Pokazuje światu Polskę dyskusji, otwartości i mądrego krytycyzmu" - uzasadniła decyzję kapituła.

- Kultura rzeczywiście jest czymś najcenniejszym, a przynajmniej bardzo cennym (...). Najważniejsze jest to, że ciągle nam się chce, że możemy dać coś takiego, co budzi nie tylko emocje, ale otwiera też okna serc i umysłów - powiedziała Holland, która nagrodę Culture.pl Superbrands odebrała we wtorek wieczorem w Warszawie. Podkreśliła przy tym, że działania Instytutu Adama Mickiewicza, który zajmuje się promocją polskiej kultury za granicą, są istotne dla wszystkich Polaków.

Reklama

- Byłam świadkiem tego, jak strasznie ważne jest, żeby dotrzeć z przekazem, jak strasznie ważni są ludzie, którzy mają pasję, talent, ciekawość innych (...). Bez polskiej kultury, ale także bez takich ludzi, którzy polską kulturę w świecie umieją pokazać i wypromować bylibyśmy dziś państwem o wiele uboższym, nie tylko w oczach świata, ale także w oczach nas samych - zwróciła uwagę Holland, dziękując kapitule za wyróżnienie.

Wybitnej reżyserce, autorce takich filmów jak "Europa, Europa", "Całkowite zaćmienie", "W ciemności", nagrodę wręczył Paweł Potoroczyn, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza. - Tegoroczna nagroda Culture.pl Superbrands idzie do twórcy, który jest marką w Polsce, w Europie i na świecie. Trzy nominacje do Oscara, kilkanaście nagród na wielkich międzynarodowych festiwalach, scenarzystka, reżyserka i co bardzo ważne opiekun artystyczny, dobry duch wielu młodych filmowców, a oprócz tego autorytet społeczny - uzasadniał przyznanie nagrody Potoroczyn.

W uzasadnieniu kapituły, w skład której zasiadali m.in. redaktorzy "Gazety Wyborczej", "Newsweeka", "Polityki", "Rzeczpospolitej", "Tygodnika Powszechnego", czytamy, że Holland jest "Polką i obywatelką świata, wielkim autorytetem i reżyserką, która nie boi się trudnych tematów i nigdy nie stosuje uproszczeń". "Pokazuje światu Polskę dyskusji, otwartości i mądrego krytycyzmu. Ceni wolność innych i akceptuje ich odmienność, bardzo mocno angażując się w sprawy publiczne" - podkreśliło jury.

Nagrodę Culture.pl Superbrands instytut ustanowił we współpracy z Superbrands Polska, organizacji, która we wtorek przyznawała wyróżnienia w różnych kategoriach markom biznesowym i osobowościom "budującym markę Polski w kraju i za granicą". Nagrodę honorową Superbrands otrzymał były prezydent Aleksander Kwaśniewski.

Nagroda Culture.pl Superbrands przyznawana jest za "aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą". Po raz pierwszy wręczono ją w 2012 r. Ustanowiona została z myślą o osobach prywatnych i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą. W 2012 r. nagrodzono nią reżyserów teatralnych Krzysztofa Warlikowskiego i Grzegorza Jarzynę; w 2013 r. otrzymał ją muzyk, trębacz jazzowy Tomasz Stańko

Ciekawi Cię, co w najbliższym czasie trafi na ekrany - zobacz nasze zapowiedzi kinowe!

Chcesz obejrzeć film? Nie możesz zdecydować, który wybrać? Pomożemy - poczytaj nasze recenzje!

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Agnieszka Holland | Instytut Adama Mickiewicza

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje