TVN przegrał w sądzie. 250 tys. zł kary za "Rozmowy w toku"

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił odwołanie telewizji TVN od decyzji przewodniczącego KRRiT nakładającej na nadawcę karę w wysokości 250 tys. zł - poinformował serwis Wirtualnemedia.pl.

Prowadząca "Rozmowy w toku" Ewa Drzyzga

W 2013 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na TVN karę 250 tys. zł za kilka odcinków "Rozmów w toku". Audycje, które - zdaniem KRRiT - zawierały treści wulgarne i drastyczne, rozpoczynały się w godzinach 15-17 i nie były właściwie oznaczone.

Ówczesny przewodniczący KRRiT - Jan Dworak - podjął decyzję o ukaraniu spółki TVN-u za "naruszenie przepisów ustawy o radiofonii i telewizji oraz Rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji".

KRRiT zareagowała po otrzymaniu skarg od widzów w związku z kilkoma odcinkami "Rozmów w toku". Skargi dotyczyły audycji wyemitowanych w dniach: 30 marca 2012 roku, o godz. 15:55, pt. "Po co talent, po co szkoła - ja pozować będę goła!", w dniu 6 kwietnia 2012 roku, o godz. 15:55, pt. "Jak imprezuje ćpunka z gimnazjum?", w dniu 16 maja 2012 roku, o godz. 15:55, pt. "Na randkach spotykam samych zboczeńców!", w dniu 17 lipca 2012 roku, o godz. 16:30, pt. "Popatrz na mnie! Widzisz przed sobą pustaka?".

Reklama

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uznała, że "nadawca naruszył przepisy ustawy o radiofonii i telewizji oraz Rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie kwalifikowania audycji lub innych przekazów mogących mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich oraz audycji lub innych przekazów przeznaczonych dla danej kategorii wiekowej małoletnich, stosowania wzorów symboli graficznych i formuł zapowiedzi w zakresie niewłaściwej kwalifikacji wiekowej audycji (od 12 lat) i nieodpowiedniej pory emisji, a także rozpowszechniania treści wulgarnych i drastycznych opisów skrajnie nietypowych zachowań. Na nadawcę programu została nałożona kara w wysokości 250 tys. zł".

TVN odwołał się od decyzji do Sądu Okręgowego w Warszawie, który 23 listopada 2015 oddalił odwołanie stacji.

To nie pierwszy przypadek kary finansowej nałożonej na TVN za program "Rozmowy w toku". W 2011 roku stacja zapłaciła 300 tys. zł za wyemitowany 4 października 2010 odcinek, w którym uczestniczki programu opowiadały, że uprawiały seks z wieloma mężczyznami, w takich miejscach jak budka ochrony, dyskotekowa toaleta, winda czy klatka schodowa. "Prezentowane w audycji relacje młodych kobiet o prowadzonym przez nie życiu seksualnym stanowiły obraz współżycia seksualnego sprzeczny z moralnością i dobrem społecznym" - uzasadniła wtedy swą decyzję KRRiT.

"Rozmowy w toku" to popularny talk-show, produkowany przez telewizję TVN od 2000 roku. Program prowadzi Ewa Drzyzga, a każdy odcinek porusza osobny, zwykle kontrowersyjny temat.
 

Dowiedz się więcej na temat: Rozmowy w toku

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje