Reklama

Święta przed telewizorem

W Święta Wielkanocne statystyczny Polak spędził przed telewizorem 4 godziny i 47 minut, czyli o 30 minut krócej niż rok temu. Z powodu tragedii w Kamieniu Pomorskim, dużym zainteresowaniem cieszyły się programy informacyjne TVP1 i TVN. Wszystkie duże stacje (TVP1, TVP2, TVN i Polsat) zanotowały spadek oglądalności.

Krótszemu oglądaniu telewizji prawdopodobnie sprzyjała piękna pogoda, która do piątku zeszłego tygodnia (10 kwietnia) temperaturami przypominała o lecie i chociaż w święta pogoda pogorszyła się, to większość ludzi zdążyła wyjechać.

W rankingu najchętniej oglądanych programów telewizyjnych tradycyjny zwycięzca - serial "M jak miłość" w TVP 2 - spadł na drugie miejsce z oglądalnością 5,6 mln widzów, ustępując miejsca serialowi "Ranczo", który oglądało 7,7 mln widzów, a jego udział w widowni telewizyjnej wyniósł 48,7 proc. Na trzecim miejscu znalazły się "Wiadomości", które oglądało prawie 4,6 mln widzów.

Reklama

Pod względem udziałów głównych graczy na rynku telewizyjnym, w stosunku do ubiegłorocznych Świąt Wielkanocnych, spadek odnotowały wszystkie duże stacje telewizyjne - TVP1, TVP2, TVN, Polsat.

Pierwsza dziesiątka najchętniej oglądanych programów podczas Świąt Wielkanocnych (dane AGB Nielsen Media Research):

1. "Ranczo" (12.04.2009 - TVP1) - 7 768 729 widzów.

2. "M jak miłość" (13.04.2009, TVP1) - 5 611 796 widzów.

3. "Wiadomości" (13.04.2009 -TVP1) - 4 592 777 widzów.

4. "Barwy szczęścia" (13.04.2009 - TVP2) - 4 181 343 widzów.

5. "Plebania" (13.04.2009 - TVP1) - 4 078 669 widzów.

6. "Teleexpress" (13.04.2009 - TVP1) - 4 032 536 widzów.

7. "Shrek 2" (11.04.2009 - TVN) - 3 896 359 widzów.

8. "Epoka lodowcowa" (13.04.2009 - Polsat) - 3 681 961 widzów.

9. "Fakty" (13.04.2009 - TVN) - 3 613 675 widzów.

10. "Jaka to melodia" (12.04.2009 - TVP1) - 3 551 669 widzów.

Media2.pl
Dowiedz się więcej na temat: TVP2 | TVN SA | stacje | Polsat | święta | TVP1 | TVP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama