Reklama

Startuje pierwsza tv zapachowa

Już za dwa lata część mieszkańców Poznania będzie mogła nie tylko oglądać emitowane w telewizorze obrazy, ale także poczuć ich zapachy - pisze "Gazeta Wyborcza".

W Poznaniu powstaje pierwsza w Polsce telewizja emitująca zapach, która należy do firmy produkującej "monitory zapachowe".

Takie monitory stosowane są do wzmocnienia efektu reklamy w centrach handlowych. Oprócz obrazu możemy poczuć także zapach reklamowanego produktu.

Jeśli ONTV zrealizuje swoje zapowiedzi, będzie to pierwsze w Polsce wdrożenie "pachnącej" telewizyjnej technologii. Telewizja zapachowa (Smell-O-Vision) to projekt, nad którym od wielu lat pracują naukowcy amerykańscy i japońscy. Próbne emisje zapachów wykonano po raz pierwszy w 1916 roku w teatrze, potem podobne próby były także w kinie, ale ze względu na niedoskonałości projekt został zarzucony.

Reklama

Do dziś trwają prace nad ulepszeniem tej ciekawej metody i wszystko wskazuje na to, że w końcu pojawi się także w Polsce.

Jak pisze "Gazeta Wyborcza", technikę smell-o-vision zamierza wykorzystywać nowa telewizja lokalna, która 1 maja ruszyła w Poznaniu. Stacja z ambicjami nazywa się ONTV, będzie nadawana w sieci kablowej - na początek w południowym Poznaniu i okolicy. Na starcie ONTV będzie dostępna w około 20 tys. gniazdek, co oznacza, że może dotrzeć nawet do 60 tys. odbiorców.

"Ta telewizja ma się włączać i otwierać na potrzeby swoich telewidzów" - tłumaczy "Gazecie Wyborczej" sens nazwy Michał Ciszak, dyrektor generalny ONTV, a jednocześnie szef Agencji Reklamowej Higher, która jest udziałowcem nowej stacji.

Możliwość obcowania z zapachem mają zapewnić specjalne urządzenia podłączone do tradycyjnego telewizora. Metoda ta może okazać się szczególnie atrakcyjna w przypadku programów kulinarnych.

Wirtualnemedia.pl
Dowiedz się więcej na temat: Gazeta Wyborcza | 'Wyborcza' | zapach | Poznań | telewizja | 'Gazeta Wyborcza'
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy