Odświeżona TV Polonia

Nowe programy i bardziej dynamiczna oprawa graficzna - tak ma wyglądać nowa formuła TV Polonia. Dzięki temu program ma dotrzeć do szerszej widowni, a szczególnie nowej polskiej emigracji.

Nowa oprawa graficzna TV Polonia wystartuje 2 maja - w dniu Polonii i Polaków za granicą. Oprócz zmiany oprawy w Polonii ruszają też nowe produkcje.

Reklama

Od środy na antenie pojawi się "Biznes z gwarancją" - program ekonomiczny, który ma pokazywać Polskę jako kraj wysoko rozwinięty, gdzie prowadzenie biznesu jest całkowicie bezpieczne, a obowiązujące prawo dostosowane do przepisów Unii Europejskiej.

"Jesteśmy przekonani, że widzom TV Polonia potrzebna jest tego rodzaju wiedza - wielu z nich inwestuje i prowadzi interesy w Polsce, dlatego przywiązujemy do tego programu ogromną uwagę" - podkreśliła we wtorek na konferencji prasowej dyrektor TV Polonia Agnieszka Romaszewska-Guzy.

TV Polonia stawia poza tym na pozycje cykliczne: od 6 marca emitowany jest "W stronę świata" - program, który ma pokazywać, że "Polak potrafi", czyli opowiadać o tym jak się odnajdują Polacy w różnych krajach świata. Po zakończeniu emisji "W stronę świata" Polonia zaprezentuje natomiast cykl filmów dokumentalnych, bazujących na wspomnieniach "Kuriera z Warszawy": "Jan Nowak-Jeziorański - kulisy zdarzeń".

Od 10 marca TV Polonia pokazuje zaś 15-odcinkową serię programów dokumentalnych poświęconych ludziom, którzy mieszkając za granicą pomagali Polakom w trakcie stanu wojennego - "Dziękujemy za Solidarność". Poza tym na antenie pojawiać się będą znane już pozycje jak np. "Wieści Polonijne", "Z bliska i z daleka" czy "Śniadanie na podwieczorek".

Nowi odbiorcy mają być pozyskani nie tylko dzięki modernizacji oferty programowej, ale też poprzez poszerzenie sieci dystrybucji - w tym celu TVP powołała specjalną komisję do spraw rozpowszechniania TV Polonia ze Sławomirem Siwkiem na czele.

"Komisja ma dokonać przeglądu, gdzie jesteśmy dostępni" - powiedziała Romaszewska-Guzy. Podkreśliła, że priorytetową sprawą jest obecnie dystrybucja programu w dużych skupiskach młodej Polonii jak Wielka Brytania czy Irlandia. TV Polonia chciałaby też poszerzyć krąg odbiorców na Wschodzie, a szczególnie Białorusi, gdzie sygnał jest dostępny jedynie przez satelitę (w przeciwieństwie np. do Ukrainy czy Kazachstanu, gdzie działają nadajniki naziemne).

Jeden z większych problemów związanych z rozpowszechnianiem TV Polonia to konflikt z dystrybutorem w Stanach Zjednoczonych. Od kilku miesięcy TVP jest w sporze prawnym z Bogusławem Spańskim, który od ponad 10 lat zajmuje się rozpowszechnianiem TV Polonia w USA.

"Od dłuższego czasu nie byliśmy zadowoleni ze sposobu dystrybuowania programu na terenie Stanów Zjednoczonych - jest tam ogromna emigracja, a my nie mamy tam takiego zasięgu, jaki mieć powinniśmy" - powiedziała Romaszewska-Guzy.

Dodała, że spór ten od kilku miesięcy toczy się przed Krajową Izbą Gospodarczą i amerykańskim sądem. Kilka lat temu współpracę między TVP a firmą Spańskiego negatywnie oceniła też Najwyższa Izba Kontroli.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: TVP | polonia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje