Reklama

Reklama

Reklama

"Nie" dla gejów w reklamie

Reklama majonezu Heinz, w której całują się dwaj mężczyźni, została po tygodniu emisji zdjęta z anteny brytyjskiej telewizji.

Na wycofanie reklamy zdecydował się sam producent majonezu. Jak powiedział Nigel Dickie -dyrektor spraw korporacyjnych w brytyjskim oddziale koncernu Heinz: " W naszym interesie jest słuchać konsumentów". Odniósł się tym samym do ponad 200 skarg nadesłanych przez rozhisteryzowanych widzów do Brytyjskiej Rady Reklamy.

Reklama

Reklama

Oburzeni odbiorcy zaznaczali, że spot reklamowy jest obraźliwy i wywołuje u dzieci "skołowanie" co do roli ojca i matki w instytucji rodziny.

Reklama przedstawia przytulne angielskie mieszkanie o poranku. W kuchni dwójka dzieci czeka na kanapki do szkoły, przygotowywane przez postawnego kucharza. Maluchy zwracają się do niego: "mamo". W tym momencie do pomieszczenia wchodzi ich ojciec w wielkim pośpiechu zbierający się do biura. Kiedy już łapie za klamkę by wyjść, oburzony kucharz pyta: "Nie zapomniałeś o czymś aby?". Ojciec odwraca się na pięcie i całuje w usta kucharza. "Kocham cię" - rzuca za nim mężczyzna.

Pod wpływem protestów firma Heinz zdecydowała się na wycofanie reklamy. Ten, trzeba przyznać dość zabawny spot, był pierwszą realizacją firmy AMV BBDO, która wygrała w ubiegłym roku przetarg na obsługę reklamową koncernu Heinz.

Jak mętnie tłumaczyli twórcy reklamy, filmik miał dawać do zrozumienia, że kupno majonezu Heinz jest jak posiadanie prywatnego kucharza i w założeniu miał być po prostu zabawny. Tym razem jednak słynne angielskie poczucie humoru zakrztusiło się chyba tym drażliwym tematem.

Brytyjska Rada Reklamy wstrzymała się jeszcze z decyzją , czy rozpocznie postępowanie w tej sprawie.

Wirtualnemedia.pl

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: wycofanie | Heinz | reklama | reklamy | Nie

Reklama

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje