"Nie" dla gejów w reklamie

Reklama majonezu Heinz, w której całują się dwaj mężczyźni, została po tygodniu emisji zdjęta z anteny brytyjskiej telewizji.

Na wycofanie reklamy zdecydował się sam producent majonezu. Jak powiedział Nigel Dickie -dyrektor spraw korporacyjnych w brytyjskim oddziale koncernu Heinz: " W naszym interesie jest słuchać konsumentów". Odniósł się tym samym do ponad 200 skarg nadesłanych przez rozhisteryzowanych widzów do Brytyjskiej Rady Reklamy.

Reklama

Oburzeni odbiorcy zaznaczali, że spot reklamowy jest obraźliwy i wywołuje u dzieci "skołowanie" co do roli ojca i matki w instytucji rodziny.

Reklama przedstawia przytulne angielskie mieszkanie o poranku. W kuchni dwójka dzieci czeka na kanapki do szkoły, przygotowywane przez postawnego kucharza. Maluchy zwracają się do niego: "mamo". W tym momencie do pomieszczenia wchodzi ich ojciec w wielkim pośpiechu zbierający się do biura. Kiedy już łapie za klamkę by wyjść, oburzony kucharz pyta: "Nie zapomniałeś o czymś aby?". Ojciec odwraca się na pięcie i całuje w usta kucharza. "Kocham cię" - rzuca za nim mężczyzna.

Pod wpływem protestów firma Heinz zdecydowała się na wycofanie reklamy. Ten, trzeba przyznać dość zabawny spot, był pierwszą realizacją firmy AMV BBDO, która wygrała w ubiegłym roku przetarg na obsługę reklamową koncernu Heinz.

Jak mętnie tłumaczyli twórcy reklamy, filmik miał dawać do zrozumienia, że kupno majonezu Heinz jest jak posiadanie prywatnego kucharza i w założeniu miał być po prostu zabawny. Tym razem jednak słynne angielskie poczucie humoru zakrztusiło się chyba tym drażliwym tematem.

Brytyjska Rada Reklamy wstrzymała się jeszcze z decyzją , czy rozpocznie postępowanie w tej sprawie.

Wirtualnemedia.pl
Dowiedz się więcej na temat: wycofanie | Heinz | reklama | reklamy | Nie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje