Reklama

Najpopularniejsze seriale w Polsce

Na pytanie o ulubiony serial telewizyjny siedmiu na dziesięciu Polaków odpowiada: "M jak miłość". Inne produkcje są daleko w tyle - informuje "Rzeczpospolita".

Na pytanie o ulubiony serial telewizyjny siedmiu na dziesięciu Polaków odpowiada: "M jak miłość". Inne produkcje są daleko w tyle - informuje "Rzeczpospolita".

To, że Polacy w pierwszej kolejności wskazują na hit Dwójki, nie dziwi. To obecnie najchętniej oglądany program w TVP. Tej wiosny każdy odcinek "M jak miłość" oglądało średnio prawie 10 mln osób.

To największa widownia cyklicznego programu od czasu wprowadzenia w Polsce badań telemetrycznych - podkreśla gazeta.

Pierwszeństwo "M jak miłość" nie zależy od wieku, wykształcenia, dochodu, miejsca zamieszkania, płci, choć - jak można się było spodziewać - na ten serial jako ulubiony wskazuje więcej kobiet (prawie 79 proc.) niż mężczyzn (60 proc.).

Reklama

Drugi w rankingu jest emitowany w TVN serial "Na Wspólnej". To niespodzianka, bo pod względem oglądalności tasiemiec TVN przegrywa z "Na dobre i na złe" (piąta lokata według sympatii) i "Złotopolskimi" w Dwójce (dopiero na ósmym miejscu). Fakt, że serial TVN nadawany jest częściej niż wymienione pozycje TVP 2, ale w wypracowaniu silnej marki z pewnością pomogły działania marketingowe komercyjnej stacji. Aktorzy "Na Wspólnej" często występują w roli bohaterów sesji zdjęciowych i rubryk towarzyskich w prasie kolorowej.

Tuż za pierwszą dziesiątką ulubieńców uplasowały się trzy inne seriale TVN: "Kryminalni", "Detektywi" i "Magda M". Najwyżej notowanymi pozycjami Polsatu są w oczach badanych "Samo życie" i "Pierwsza miłość" (na szóstym i siódmym miejscu).

Ogółem w pierwszej dwudziestce znalazło się siedem pozycji Polsatu (także m.in. "Fala zbrodni", "Pensjonat Pod Różą"), sześć TVN, cztery TVP 2 i trzy TVP 1.

Polacy są serialowymi patriotami - w pierwszej dziesiątce ulubionych znalazł się tylko jeden produkt zagraniczny: nadawany od lat amerykański tasiemiec "Moda na sukces". Na pozycji dziewiętnastej uplasował się nowszy serial z USA "Gotowe na wszystko", który pokazuje Polsat.

Badanie przeprowadziła od marca do maja 2006 firma Estymator w ramach projektu EstyMedia na ogólnopolskiej, losowej próbie 3724 osób w wieku od 13 do 80 lat.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Na dobre i na złe | TVP 2 | TVP | miłość | TVN SA | seriale | serial | M jak miłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy