Reklama

Małysz zarobił miliony dla TVP

Telewizja Polska zarobiła ponad 20 mln złotych z reklam wyświetlanych podczas konkursów skoków narciarskich w Pucharze Świata. Najwięcej TVP zarobiła jednak na igrzyskach w Vancouver.

Ocenia się, że w ciągu trzynastu dni transmisji z Olimpiady, TVP mogła otrzymać od 21 do 26 mln złotych.

Sam konkurs na dużej skoczni, podczas którego Adam Małysz wywalczył srebrny medal olimpijski, zgromadził przed telewizorami 8,3 mln widzów.

Jak wynika z nieoficjalnych informacji "Dziennika Gazety Prawnej", 30-sekundowe spoty reklamowe w czasie igrzysk kosztowały nawet 71,3 tys. złotych.

Na podstawie danych AGB Nielsen Media Research można wyliczyć, że średnia liczba widzów oglądających konkursy Pucharu Świata wyniosła w tym sezonie 3,63 mln. Przychód z reklam za ten okres mógł osiągnąć poziom nawet 13,8 mln złotych. Dodatkowo odbywający się na przełomie roku Turniej Czterech Skoczni wzbogacił TVP o kolejne 1,2 mln złotych.

Reklama

Tradycyjnie najwięcej widzów przed telewizorami zgromadziły dwa konkursy w Zakopanem.

Porównując te wyniki z danymi za poprzednie sezony widać jednak, że oglądalność skoków narciarskich spadła o niemal 2 mln odbiorców.

W sezonie 2004/2005, kiedy Adam Małysz był w szczytowej formie, konkursy Pucharu Świata oglądało średnio 6 mln widzów.

Media2.pl
Dowiedz się więcej na temat: TVP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy