Reklama

Dziennikarze śmieją się z Tomasza Lisa

Dziennikarze śmieją się z Tomasza Lisa po tym, jak współwłaściciel NaTemat.pl zamieścił wpis, w którym przybliża przygotowania do maratonu we Frankfurcie. Poszło o "lokowanie produktu" w tekście.

We wpisie zatytułowanym "Jeszcze miesiąc" Tomasz Lis, współwłaściciel NaTemat.pl, redaktor naczelny tygodnika "Newsweek Polska" i autor swojego programu publicystycznego w TVP2, opisuje, w jaki sposób po starcie w niedawnym maratonie w Warszawie przygotowuje się do udziału w maratonie we Frankfurcie. Towarzyszą temu dwa zdjęcia pokazujące, jak Lis trenuje w siłowni Oasis stołecznego hotelu Hyatt oraz pije napój izotoniczny Powerade. U dołu znajduje się komentarz Roberta Korzeniowskiego, który od wiosny jest twarzą reklamową marki Powerade - czytamy w portalu Wirtualnemedia.pl.

Reklama

Wpisowi Lisa w NaTemat.pl towarzyszy uwaga: "Tekst zawiera lokowanie produktu".

Dziennikarze nie zostawili suchej nitki na kampanii reklamowej towarzyszącej artykułowi Tomasza Lisa, wyśmiewając naczelnego "Newsweeka" na portalach społecznościowych.

"Jeśli kluczowa postać polskiego dziennikarstwa uczestniczy w reklamie napoju i hotelowej siłowni, to znak że 'coś pęka, coś się kończy'? - zapytał na Twitterze Konrad Piasecki z RMF FM. "Będzie odpowiedź? Isostar negocjuje z Baczyńskim z 'Polityki'. Podobno totalna nawalanka między Mucharskim i Latkowskim o indywidualny kontrakt z Gatorade" - śmiał się Michał Majewski z "Wprost", a Jarosław Kuźniar z TVN24 napisał na Twitterze: "Redaktor Terlikowski reklamuje Frugo?".

Także Grzegorz Nawacki z "Pulsu Biznesu" wytknął Lisowi pazerność: "Co się stało z dziennikarzami, jedni biorą kasę od partii, drudzy od SKOK, trzeci od korporacji?!? Jedna pensja to za mało?". Najkrócej na temat wypowiedział się zaś Tomasz Żółciak z " Dziennika Gazety Prawnej": "Żenujący materiał" - ocenił.

Tomasz Machała, szef NaTemat.pl, w komentarzu udzielonym portalowi Wirtualnemedia.pl, broni "marketingu natywnego". "Stare media wypracowały swoje standardy, gdy chodzi o treść i reklamę. Ale czasy się zmieniły. Stare media nie mogą narzucać nowym mediom, reklamodawcom i użytkownikom przyjęcia ich standardów i formatów. Nie mogą twierdzić, że są one lepsze. Mamy bowiem nowe czasy i nowe reguły" - powiedział Machała.

"Marketing natywny jest jedynym sposobem na znaczące zwiększenie budżetów reklamowych. Więcej pieniędzy w mediach oznacza lepsze treści i lepszych dziennikarzy. Na końcu reklama natywna jest więc dobra zarówno dla mediów, jak i użytkowników i reklamodawców. Ci ostatni dostają angażujące treści, które użytkownicy chcą czytać, a nie takie, których unikają (jak banerów reklamowych) " - dodał szef NaTemat.pl.

Redaktorzy Wirtualnemedia.pl przypomnieli też wcześniejsze przypadki "marketingu natywnego" w NaTemat.pl.

"W ramach serii 'Dzień z życia' - sponsorowanej przez markę Samsung Smart Foto - w grudniu ub.r. swój dzień spędzony z Tomaszem Lisem opisała i sfotografowała jego córka Pola. Natomiast Tomasz Machała, szef NaTemat.pl, wiosną br. wystąpił w fotoreportażu sponsorowanym przez Levi's, mając na zdjęciach spodnie tej marki" - czytamy w Wirtualnemedia.pl.

Najlepsze programy, najatrakcyjniejsze gwiazdy - arkana telewizji w jednym miejscu!

Nie przegap swoich ulubionych filmów i seriali! Kliknij i sprawdź nasz nowy program telewizyjny!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tomasz Lis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy