Reklama

Dziennikarka TVP wbrew etyce

Komisji Etyki TVP wydała opinię w głośnej sprawie udziału Pauliny Smaszcz-Kurzajewskiej, dziennikarki telewizyjnej Dwójki, w kampanii biżuterii. Uznano, że prezenterka naruszyła zasady etyki dziennikarskiej.

W związku z informacjami o tym, że Paulina Smaszcz-Kurzajewska została wybrana twarzą biżuterii włoskiego projektanta Claudio Canziana, Komisja Etyki TVP zapoznała się z publikacjami medialnymi w tej sprawie.

Na tej podstawie stwierdziła, że Paulina Smaszcz-Kurzajewska naruszyła, obowiązujące zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników TVP: "Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej", a w szczególności: punkt 13 - Konflikt interesów, który głosi, że "Należy czytelnie oddzielać swoją prywatną działalność od pracy w telewizji publicznej oraz punkt 14 - Reklama i kryptoreklama: "Dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją reklam ani występować w programach reklamowych", a także jego rozwinięcie: "Chodzi o oddalenie nawet podejrzeń, że w grę wchodzą korzyści materialne (...)".

Reklama

Komisja Etyki TVP w swoim oświadczeniu zwraca uwagę, że jest głęboko zaniepokojona faktem, który świadczy albo o braku niezbędnej świadomości etycznej Smaszcz-Kurzajewskiej, albo o lekceważeniu standardów etycznych obowiązujących dziennikarzy telewizji publicznej.

Media2.pl
Dowiedz się więcej na temat: Komisja Etyki Poselskiej | dziennikarze | TVP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy