"Dragons' Den": Jakie pasje mają milionerzy?

W niedzielę, 6 marca, o godz. 21 na antenie telewizyjnej Czwórki wyemitowany zostanie pierwszy odcinek polskiej edycji międzynarodowego hitu telewizyjnego "Dragons' Den - jak zostać milionerem".

"Dragons' Den" to program, w którym początkujący przedsiębiorcy i wynalazcy prezentują swoje pomysły na biznes piątce inwestorów multimilionerów, którzy - jeśli projekt uznają za dobry - gotowi są z własnych środków odkupić część udziałów w przedsięwzięciu.

Reklama

Jest tylko jedna zasada: każdy z uczestników musi z góry zadeklarować sumę, którą planuje uzyskać od inwestorów. Jego zadaniem jest uzyskanie inwestycji przynajmniej w deklarowanej wysokości. Zadanie jest o tyle trudne, że w "Dragons' Den" inwestorzy wydają swoje własne pieniądze.

W pierwszym odcinku programu inwestorzy zetkną się m.in. z problemem biurowych masaży, wynalazcą pierwszych w świecie perkusyjnych butów, nowym rodzajem ekstremalnego sportu wodnego oraz z pewnym zakręconym pomysłem, który może zmienić świat oraz oblicze grillowania. Dowiemy się też, jakie pasje mają milionerzy, dlaczego czasem warto przykuć się do kaloryfera i co trzeba zrobić, żeby zarobić.

Inwestorami polskiej edycji programu są: Grzegorz Hajdarowicz - inwestor giełdowy, wydawca i producent filmowy, Anna Garwolińska - właścicielka jednej z najbardziej dochodowych polskich agencji public relations, Marian Owerko - prezes i największy akcjonariusz firmy Bakalland, Maciej Kaczmarski - potentat polskiego rynku usług finansowych oraz Krzysztof Golonka współtwórca i prezes funduszu inwestycyjnego Xevin Investments.

Wśród osób, które starać się będą o ich wsparcie znajdziemy zarówno ludzi, którzy dopiero planują założyć własny biznes, jak i tych którym środki są potrzebne do rozwinięcia już istniejącej firmy. W programie prezentowane są biznesy oparte na świadczeniu usług, produkcji jak i wdrażaniu nowych technologii, a ich właściciele starać się będą o dofinansowania w wysokości od kilkudziesięciu tysięcy do kilkudziesięciu milionów złotych.

Zadaniem uczestników programu jest przekonanie któregokolwiek z inwestorów do wyłożenia pieniędzy na realizację swojego projektu. Oczywiście nie za darmo. W zamian za swoje pieniądze inwestorzy stają się współwłaścicielami firm, w które zainwestowali.

Program "Dragons' Den - jak zostać milionerem" oparty jest na licencji Sony Pictures Television International. Format powstał w 2001 roku w Japonii. Od tego czasu lokalne wersje powstały m.in. w Afganistanie, Australii, Kanadzie, Czechach, Finlandii, Irlandii, Izraelu, Holandii, Nowej Zelandii, Nigerii, Rosji, Arabii Saudyjskiej, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii, USA oraz na Ukrainie.

Producentem polskiej wersji programu są Medion Art Studio i ATM Grupa.

Dowiedz się więcej na temat: edycji | Dragons' Den - jak zostać milionerem | pasje

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje