Reklama

"Diagnoza": Ekipa serialu kręci w Rybniku

Od najbliższej środy ekipa filmowa rozpocznie w Rybniku kręcenie zdjęć do kolejnych odcinków medycznego-kryminalnego serialu telewizyjnego "Diagnoza". Po pierwszym zrealizowanym w tym mieście sezonie przedstawiciele lokalnych władz podkreślali, że są zadowoleni z efektu promocyjnego.

Od najbliższej środy ekipa filmowa rozpocznie w Rybniku kręcenie zdjęć do kolejnych odcinków medycznego-kryminalnego serialu telewizyjnego "Diagnoza". Po pierwszym zrealizowanym w tym mieście sezonie przedstawiciele lokalnych władz podkreślali, że są zadowoleni z efektu promocyjnego.
Ekipa "Diagnozy" na planie drugiego sezonu serialu /Mirosław Sosnowski /TVN

Jak podał w poniedziałek rybnicki magistrat, najbliższe zdjęcia potrwają od 21 do 24 marca. W tych dniach na ulicach miasta ponownie pojawią się aktorzy, m.in. Maja Ostaszewska, Maciej Zakościelny, Adam Woronowicz czy Magdalena Popławska. 

- Ekipa filmowa ponownie realizować będzie w Rybniku sceny do serialu, w którym jednego z głównych bohaterów gra właśnie miasto. Filmowcy pojawią się głównie na kampusie, gdzie realizowana będzie większość scen, oraz w punkcie Halo!Rybnik. W Rybniku kręcone będą odcinki 7-13, których reżyserem jest Maciej Bochniak, a operatorem Jeremi Prokopowicz - poinformowała rzeczniczka Urzędu Miasta Rybnika Agnieszka Skupień.

Reklama

W ubiegłym roku samorząd Rybnika na promocję miasta w produkowanym przez TVN serialu przeznaczył blisko 370 tys. zł. Prezydent miasta Piotr Kuczera pozytywnie ocenił osiągnięty dzięki temu efekt wizerunkowy. Wyliczono, że nazwa miasta w kontekście serialu była wymieniana w mediach i internecie prawie 2,5 tys. razy. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy tych informacji to 7,3 mln zł

Losy filmowych bohaterów pierwszego sezonu serialu "Diagnoza" śledziło co tydzień średnio 2,2 mln widzów. W grudniu ub. roku serial mogli obejrzeć także widzowie ukraińskiej telewizji 1+1.

Akcja "Diagnozy" rozgrywa się w Rybniku dzięki tzw. city placement, czyli promocji miasta poprzez lokowanie produktu turystycznego. Dzięki temu w serialu pojawiają się liczne ujęcia zarówno obiektów, w których toczy się akcja, jak i zdjęcia z lotu ptaka; wielokrotnie pada również nazwa miasta. Serialowi towarzyszy promocja zawiązana z obecnością na ekranie znanych aktorów, którzy np. w wywiadach są pytani o serial i Rybnik. 

Jak podkreślają przedstawiciele lokalnego samorządu, dzięki obecności w popularnym serialu liczący ok. 140 tys. mieszkańców Rybnik stał się rozpoznawalny, co w dalszej perspektywie powinno przełożyć się na liczbę odwiedzających to miasto turystów. Dla fanów serialu miasto przygotowało nawiązujące do filmu gadżety, które można kupić w Punkcie Informacji Miejskiej Halo!Rybnik. To m.in. długopisy w formie strzykawek, breloczki ratunkowe, kubki, notatniki czy pendrivy oznaczone logo "Diagnozy".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Diagnoza (serial)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy