Reklama

"Bitwa na głosy" kontra "X-Factor"

W miniony weekend ruszyły w polskich stacjach trzy nowe muzyczne show - co ciekawe, wszystkie zanotowały całkiem dobrą, porównywalną oglądalność.

W sobotę, 5 marca, mogliśmy zobaczyć pierwsze odcinki "Bitwy na głosy" TVP2 i emitowanego na antenie Polsatu "Must be the music. Tylko muzyka". Dzień później wystartował kluczowy dla wiosennej ramówki TVN-u program "X-Factor".

Przeczytaj naszą relację z pierwszego odcinka "X-Factora"

Według danych Nielsen Media Measurement, największą oglądalność spośród wszystkich trzech pozycji zanotował "X-Factor", który w niedzielę wieczorem zgromadził przed telewizorami średnio 4,44 mln widzów. Udział stacji w rynku w czasie jego trwania wyniósł jednak 24,38 proc, czyli najmniej spośród całej trójki programów.

Reklama

Natomiast w bezpośredniej rywalizacji pomiędzy programami Dwójki i Polsatu - oba show emitowane są dokładnie o tej samej porze - niewielkie zwycięstwo odniosła "Bitwa na głosy", którą oglądało 3,83 mln widzów (co przełożyło się na 24,98 proc. udziału w rynku, a więc najwięcej spośród wszystkich trzech show). Należy jednak pamiętać o tym, że "Bitwa..." jest traktowana przez Nielsen Audience Measurement jako dwa programy (pierwsza cześć miała 3,36 mln widzów, a druga - aż 4,25 mln odbiorców).

Program "Must be the music. Tylko muzyka" zgromadził natomiast przed telewizorami 3,81 mln widzów i uzyskał 24,58 proc. widowni, zasiadającej w tym czasie przed telewizorami.

Przeczytaj naszą relację z pierwszego odcinka "Bitwy na głosy"

Także wyniki oglądalności wśród populacji 4+ wszystkich trzech nowych programów były bardzo zbliżone.

Największą widownię zanotował "X-Factor" (4,4 mln osób). Różnice pomiędzy TVP2 i Polsatem są nieznaczne, na korzyść telewizji publicznej. "Bitwę na głosy" oglądało 3 829 126 osób, a show "Tylko muzyka" - 3 805 106 osób.

Jak wyglądała sytuacja w komercyjnej grupie 16-49 (jest ważniejsza ze względów sprzedażowych, ponieważ to pod nią planowane są kampanie i sprzedawany jest czas reklamowy)? Tu show TVN-u wygrało bardziej zdecydowanie (prawie 2,6 mln), za nim znalazł się program Polsatu (1,9 mln), a na końcu muzyczna rozrywka TVP2 (1,6 mln).

Również młode osoby (16-29) najczęściej wybierały "X-Factora" (900 tys), za którym znalazły się "Tylko muzyka" (623 tys) i "Bitwa na głosy" (434 tys). Co jednak ciekawe, osoby z tej grupy wiekowej stanowiły zdecydowaną mniejszość wśród ogólnej widowni wszystkich tych programów, co pokazuje, że w sobotę i niedzielę wieczorem młodzież wybrała inne rozrywki.

Nowe formaty znacznie bardziej spodobały się kobietom. Najchętniej wybierały one programy: TVN-u i TVP2, natomiast mężczyźni równie chętnie oglądali Polsat.

Na podstawie wszystkich badań można wyobrazić sobie przeciętnego widza wszystkich trzech muzycznych programów. Jest to kobieta w wieku 30-50 lat, mieszkanka średniej wielkości miasta, o średniej wysokości dochodach.

Warto zwrócić uwagę, że na wynik pierwszego starcia pomiędzy programami wpłynęła przede wszystkim promocja formatów w stacjach oraz kampanie zewnętrzne. Prawdziwy wynik popularności pokażą dopiero kolejne ich odcinki, gdy widzowie - na podstawie tego, co już zobaczyli - ostatecznie wybiorą swój ulubiony program.

Trzeba też zaznaczyć, że spośród wszystkich pozycji, jedynie "Bitwa na głosy" jest emitowana "na żywo". Pozostałe programy są jak na razie wypełnione najlepszymi występami ich uczestników, a odcinki "na żywo" pojawią się później.

Chcesz obejrzeć swój ulubiony serial, film, teleturniej? Sprawdź nasz program telewizyjny - mamy na liście ponad 200 stacji!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Must be the Music | muzyczne | X-Factor | Bitwa na Głosy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy