Oscary 2008
Reklama

Najlepiej zarabiające seriale

Spotykamy się z nimi raz w tygodniu, czasem codziennie - nasi dobrzy znajomi, bohaterowie seriali. Ale nasze zainteresowanie nie jest dla nich tylko wyrazem sympatii. To wymierne pieniądze, na które przekłada się oglądalność. Jakie dochody przynoszą telewizyjne tasiemce?

Wśród seriali codziennych największe wpływy z reklam zapewniają swoim stacjom seriale "Na Wspólnej" i "Pierwsza miłość".

Według danych AGB Nielsen Media Research, ten pierwszy przynosi swojej stacji 163,7 mln złotych, nie biorąc pod uwagę rabatów - szacunkowo 98,2 mln przy 138 emisjach. Oglądalność "Pierwszej miłości" przekłada się na 151,8 mln złotych; bez rabatów szacunkowo 68,3 mln złotych - przy 173 emisjach - wylicza serwis "Wirtualne Media".

Mimo że odcinkowy as Telewizji Polskiej, "M jak miłość" jest najchętniej oglądaną produkcją tego typu w kraju, zarabia dla TVP 2 76,2 mln złotych (bez rabatów szacunkowo 53,3 mln złotych). Wynika to z tego, że przygody krewnych i znajomych rodziny Mostowiaków są nadawane dwa razy w tygodniu i nie są przerywane reklamami, jak ma to miejsce w przypadku jego konkurentów.

Reklama

Wśród serii goszczących na ekranach naszych telewizorów raz w tygodniu prym wiedzie produkcja "CSI - Kryminalne zagadki Miami", zarabiając 86,1 mln złotych, bez rabatów szacunkowo 38,7 mln. Wśród polskich produkcji największe wpływy przynosi "Teraz albo nigdy!" (50,6 mln złotych, bez rabatów szacunkowo 30,3 mln złotych).

W kategorii sitcom największe wpływy notuje "Niania" (44,9 mln złotych, bez rabatów szacunkowo 26,9 mln złotych). Druga lokata należy do "Świata według Kiepskich" - dodają "Wirtualne Media".

Jak wynika z szacunkowych danych uzyskanych przez serwis od producentów wyprodukowanie jednego odcinka serialu codziennego kosztuje 150 tysięcy złotych, sitcomu od 250 tysięcy do 300 tysięcy złotych, a odcinka serialu pojawiającego się raz w tygodniu od 600 do 800 tysięcy.

Wirtualnemedia.pl
Dowiedz się więcej na temat: zarabianie | oglądalność | seriale
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy