Reklama

Reklama

Reklama

"Woda dla słoni": TWÓRCY

FRANCIS LAWRENCE (reżyseria) zadebiutował horrorem "Constantine". Wyreżyserował takie filmy jak "Jestem legendą" i "Eddie Dickens and the Awful End". Jest reżyserem teledysków - współpracował m.in. z Shakirą, Jennifer Lopez, Britney Spears, Pink, Gwen Stefani i Janet Jackson. Wyreżyserował też kilka odcinków serialu "Kings".

Reklama

Reklama

RICHARD LaGRAVENESE (scenariusz) pochodzi z Nowego Jorku. Uczył się w Emmerson College i NYU's Experimental Theatre Wing. Zaczynał karierę od współpracy na off-Broadwayu - napisał scenariusz do "My Name Is Alice" w reżyserii Joan Micklin Silver.

Napisał scenariusze do takich filmów jak "Fisher King" Terry'ego Gilliama, "Pokochać", "Zaklinacz koni", "Pełnia życia", "Miłość ma dwie twarze", "Co się wydarzyło w Madison County", "Spec" czy "Przykra niespodzianka".

Był współreżyserem i współproducentem dokumentu "A Decade Under the Influence" o filmie i jego twórcach w latach siedemdziesiątych. Film nominowano m.in. do nagrody Emmy.

Najnowszy film na podstawie jego scenariusza to "Behind The Candelabra" z Michaelem Douglasem i Mattem Damonem opowiadający o życiu Liberacego.

RODRIGO PRIETO (zdjęcia) ma na swoim koncie nominację do Oscara za zdjęcia do "Tajemnicy Brokeback Mountain" Anga Lee, z którym współpracował też przy "Ostrożnie, pożądanie" (za zdjęcia do tego filmu otrzymał nagrodę Golden Otella i nominację do Independent Spirit Award.) Współpracował z Pedro Almodovarem przy "Przerwanych objęciach" i z Kevinem McDonaldem przy "Stanie gry".

Nominowano go do nagrody BAFTA za zdjęcia do filmu "Babel" Alexandra Gonzalesa Inarritu, z którym współpracował przy "21 gramach" i "Amorres Perros".

Z Oliverem Stone'em spotkał się już przy okazji "Aleksandra" z Colinem Farrellem i Angeliną Jolie, a także dokumentów "Looking for Fidel" i "Persona Non Grata".

Pochodzi z Meksyku, zaczynał od kręcenia reklamówek.

JACK FISK (scenografia) ma na swoim koncie nominacje do Oscara, nagrody BAFTA i Art Directors Guild Award za scenografię do filmu "Aż poleje się krew". Otrzymal za nią Los Angeles Film Critics Association Award.

Od lat pracuje z reżyserem Terrence'em Mallickiem - m.in. przy filmach "Cienka czerwona linia", "Prosta historia" czy "Podróż do Nowej Ziemi".

Jest nie tylko scenografem, ale i reżyserem - nakręcił m,in "Tatuś odchodzi" i "Fiołki są błękitne".

JACQUELINE WEST (kostiumy) pracowała ostatnio przy filmach "Social Network", "Stan gry" i "Ciekawy przypadek Benjamina Buttona".

Chciała być lekarzem, ale po ukończeniu University of Berkeley poszła w ślady matki i zaczęła projektować ubrania. W latach 1988-1997 prowadziła własną firmę, była też właścicielką sklepów odzieżowych w Nowym Jorku i Tokio.

Pierwszym filmem, przy którym pracowała, był "Henry i June". Zwróciła uwagę reżysera Philipa Kauffmana i zaprojektowała kostiumy do kilku jego filmów - m.in. "Zatrutego pióra" (nominowano ją do Oscara, nagrody BAFTA i Costume Design Guild Award) i "Wschodzącego słońca".

Stworzyła kostiumy do takich filmów jak "Siostrzyczki", "Tylko jedna noc", "Dolina iluzji", "Samotne serca" i "Inwazja".

Zasiada w radzie The Fashion Institute of Design and Merchandising w Los Angeles.

ALAN EDWARD BELL (montaż) pracuje w przemyśle filmowym od dwudziestu lat. Zaczynał od współpracy z Robem Reinerem - był jego asystentem przy filmach "Ludzie honoru" ("A Few Good Men"), "Misery" i "Prezydent - miłość w Białym Domu" ("The American President"). Był montażystą przy "Tylko miłość" ("The story of Us") i "Alexie i Emmie" Reinera.

Pracował przy takich filmach jak "Przynęta" ("Bait") z Jamie'em Foxxem, "Sowie pole" ("Hoot"), "Mały Manhattan"("Little Manhattan") Marka Levina i Jeniffer Flackett, a także dokumentalnym "Wall Rats" i "The Anarchist's Cookbook".

Zajmuje się nie tylko montażem, ale i efektami wizualnymi. Prowadzi firmę Handmade Digital Inc. zajmującą się tworzeniem efektów wizualnych.

JAMES NEWTON HOWARD (muzyka) jest jednym z najbardziej wszechstronnych i uznanych twórców muzyki filmowej.

Ma na swoim koncie osiem nominacji do Oscara - za muzykę do takich filmów jak "Opór", "Michael Clayton", "Osada", "Książe przypływów" i "Mój chłopak się żeni".

W 2009 roku nagrodzono go za muzykę do "Mrocznego rycerza", na swoim koncie ma też nagrodę Emmy za muzykę do "Gideon's Crossing" i dwie kolejne nominacje za kompozycje do serialu "Ostry dyżur". Czterokrotnie nominowano go do Złotego Globu - m.in. za muzykę do "King Konga" Petera Jacksona.

W 2008 roku otrzymał World Soundtrack Award. Uznano go za kompozytora roku - tytuł przyznano za muzykę do filmów "Wojna Charlie'ego Wilsona", "Michaela Claytona" i "Jestem legendą".

Skomponował muzykę do ponad stu filmów. Otrzymał wiele nagród, m.in. Henry Mancini Award za całokształt osiągnięć. Współpracuje z takimi twórcami jak M. Night Shyamalan (m.in. przy "Szóstym zmyśle", "Znakach", Osadzie, "Zdarzeniu"), Lawrence Kasdan (m.in. przy "Francuskim pocałunku" czy "Wyatt'cie Earpie"), Julią Roberts (m.in. przy "Pretty Woman", "Uciekająca panna młoda" czy "Ulubieńcach Ameryki").

Skomponował muzykę do takich filmów, jak "Dzikie koty", "Linia życia", "Pierwsza liga", "Sajgon", "Bożyszcze tłumów", "Człowiek z księżyca", "Król Ralph", "Wybraniec śmierci", "Mumford", "Kosmiczny mecz", "Kłamca, kłamca" czy "Epidemia".

Współpracuje nie tylko z filmowcami, ale i muzykami - m.in. Barbrą Steisand, Oliwią Newton-John, Bobem Segerem, Rodem Stewartem, Cher, Dianą Ross, zespołem Toto. W 1975 roku pojechał w trasę koncertową z Eltonem Johnem.

Był dyrygentem Melbourne Symphony Orchestra, której album live zdobył status multi-platynowej płyty.

W 1985 roku po raz pierwszy skomponował muzykę do filmu i od tamtej pory zajmuje się głównie tym, choć np. w 2004 roku koncertował z Eltonem Johnem (wystąpili między innymi w londyńskiej Royal Albert Hall czy nowojorskiej Radio City Music Hall).

materiały dystrybutora

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Woda dla słoni

Reklama

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje