Reklama

"Trzej muszkieterowie 3D": MUSZKIETEROWIE W 3D

Decyzja o kręceniu w technologii 3D była dla twórców dosyć oczywista. "Wybraliśmy 3D, ponieważ Paul nie chce już tworzyć filmów w inny sposób", wyjaśnia ze śmiechem Bolt.

Decyzja o kręceniu w technologii 3D była dla twórców dosyć oczywista. "Wybraliśmy 3D, ponieważ Paul nie chce już tworzyć filmów w inny sposób", wyjaśnia ze śmiechem Bolt.

"Po Resident Evil: Afterlife, który był jego pierwszym wypadem na tereny 3D, całkowicie opanował go duch pioniera nowej technologii. Dla niego jest to tak ważny moment w historii kina, jak przy wprowadzeniu dźwięku w pierwszych dekadach XX wieku. Nie mam szans przekonać go do spojrzenia na jakiś projekt, jeśli ten nie ma w założeniu zdjęć w 3D. Paul ma niezwykły zmysł wizualny, uwielbia symetrię pomiędzy wszystkimi planami. A kręcenie w 3D nie ma sensu z reżyserem, który koncentruje się najbardziej na słowie pisanym. To niesłychanie wymagająca technika - twórca musi inteligentnie zaplanować wszystkie aspekty strony wizualnej opowieści, by wyciągnąć z każdej sceny tyle, ile się da". Anderson wyjaśnia: "Przejście z dwóch do trzech wymiarów jest naturalnym rozwojem medium filmowego i czuję się wyróżniony, iż mogę stać na pierwszym froncie tych przemian. To dopiero mój drugi film w 3D, ale podczas kręcenia Resident Evil: Afterlife wiele się w tym względzie nauczyłem. Świadomie skompletowaliśmy niemal tę samą ekipę, co przy tamtym filmie, ponieważ czułem, że muszę mieć ze sobą ludzi, którym bezgranicznie ufam". Film nakręcono w tym samym systemie 3D, dzięki któremu powstał "Avatar", używając ALEXA, najnowszego krzyku mody w świecie kamer filmowych. Dzięki temu filmowcy byli w stanie oglądać sceny 3D już na planie, zaraz po tym jak zostały nakręcone. "Nie traktuję 3D jako fajnego dodatku, preferuję podejście holistyczne - Cały film musi być w 3D", informuje Anderson. "Zaczynamy już w fazie scenariusza, który jest pisany pod 3D - ma w sobie opisy scen akcji oraz szczegóły różnych miejsc, które wykorzystują zalety filmowania w 3D. Następnie budujemy plany zdjęciowe, które pozwalają podkreślać przestrzeń w technologii 3D. Wybieramy lokacje, które sprawdzają się przede wszystkim w 3D. Ze względu na technologię często lubimy kręcić w deszczu, bo deszcz prezentuje się fantastycznie w 3D!".

Reklama

Podczas gdy Anderson ciągle doskonali swoją metodę używania nowej technologii, dla Lermana było to pierwsze spotkanie z 3D. "Przed rozpoczęciem zdjęć byłem kompletnym laikiem pod tym względem", wspomina aktor. "Byłem również niezwykle podekscytowany. Jako aktor mogę powiedzieć, że ta technologia wiele spraw ułatwia, bo od razu otrzymuje się obraz w cyfrowej jakości, dzięki któremu można zobaczyć, co się zrobiło źle, a co dobrze". Jovovich z kolei miała już za sobą inicjację w ramach nowej technologii. "Uważam, że tym filmem Paul wynosi 3D na zupełnie inny poziom", mówi aktorka. "Nikt jeszcze nie kręcił tak filmu kostiumowego, a przecież ta technologia została wręcz stworzona dla tego typu wystawnych produkcji. Kiedy widzi się na ekranie majestatyczne zamki, imponujące krajobrazy, bogactwo ogrodów oraz przepięknie wykonane kostiumy, wszystko w 3D, człowiek czuje się tak, jakby wchodził do środka pełnej ilustracji książki. Widzowie zostają zaproszeni do zagłębienia się w bogactwie i pięknie przeszłości". Lerman potwierdza te słowa: "Wiele osób pytało mnie, dlaczego przerabiamy Trzech muszkieterów na 3D, a prawda jest taka, że dzięki bardzo rozwiniętej technologii możemy wrzucić widza w sam środek filmu. Widz zakłada okulary i znajduje się na polu bitwy, stając z nimi ramię w ramię". Wypowiada się również Kulzer: "Myślę, że wszystkie epickie filmy przygodowe będą już niedługo kręcone w 3D. Po ukończeniu zdjęć do Resident Evil: Afterlife czuliśmy, że nasz kolejny kinowy spektakl nie może nie powstać w tej technologii. A ten projekt nadaje się do tego idealnie, w 3D wszystkie zamki, ogrody i parki wyglądają olśniewająco i uważam, że dzięki temu film stał się jeszcze bardziej atrakcyjny nie tylko dla fanów kina akcji, ale również dla entuzjastów historycznej architektury oraz wszystkich estetów".

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Trzej muszkieterowie 3D
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy