Reklama

"Raid": O ZDJĘCIACH

Już we wczesnej fazie projektu było jasne, że zdjęcia w RAID będą integralną częścią atmosfery filmu i zostaną całkowicie podporządkowane spektakularnym scenom walk. Poprzez agresywne ujęcia filmowcy chcieli pracą kamery i światłem wprowadzić widza w niebezpieczny świat, w którym każdy cień może kryć kolejne niebezpieczeństwa.

Sceny walk są kręcone tak, by widz mógł w pełni docenić ich widowiskowość, cieszyć się dynamiczną choreografią, zobaczyć i niemal poczuć każde uderzenie. Akcja rozgrywa się w zawrotnym tempie. Kamera musi więc dotrzeć wszędzie, nieważne, czy towarzyszy postaciom wypadającym przez okna, przebijającym się przez podłogę czy ściany.

Reklama

MATT FLANNERY: W czasie kręcenia RAID dużym wyzwaniem było stworzenie za pomocą światła i scenografii mrocznego nastroju. Nie chcieliśmy jednak, by detale choreografii były niewidoczne. Zależało nam na tym, by kamera, bez nadużywania zbędnych efektów, śledziła akcję i nadawała dodatkowe znaczenia scenom walki. Ruchy kamery było szczegółowo planowane, jednocześnie jednak jako operator musiałem mieć możliwość swobodnego ruchu, zwłaszcza przy kręceniu scen walki.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Raid
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy