Reklama

"Obsesja": SCENOGRAFIA I KOSTIUMY

Projektując scenografię do filmu Obsesja, filmowcy stanęli przed wyzwaniem stworzenia niesamowitej, pełnej napięcia atmosfery.

Projektując scenografię do filmu Obsesja, filmowcy stanęli przed wyzwaniem stworzenia niesamowitej, pełnej napięcia atmosfery.

Tego zadania podjął się autor zdjęć, Ken Seng, którego pracą w filmie Kwarantanna (Quarantine) zachwycił się reżyser Steve Shill.

Używając różnorodnych technik zdjęciowych, Seng miał nadzieję na stworzenie klimatu przypominającego nieco filmy Hitchcocka. "W scenach rozgrywających się w szpitalu i kuchni wykorzystaliśmy kamerę z bardzo długim obiektywem, a zdjęcia robione były "z ręki". Wniosło to do filmu mnóstwo energii," mówi Seng. "W domu natomiast i w biurze, zdecydowaliśmy się na użycie jazdy kamerowej, która powoduje, że wszystko staje się bardzo subiektywne".

Reklama

Jedną z gwiazd filmu jest dom Charlesów, w którym rozgrywa się lwia część dramatu, a także jego finałowa scena. Ma on wyjątkowe znaczenie, reprezentuje bowiem nadzieje i marzenia rodziny, które pod koniec filmu zostają zburzone. Filmowcy zdecydowali się nakręcić sceny rozgrywające się na zewnątrz, wykorzystując pochodzący z roku 1923 dom w Alta Dena, scenografię wnętrz zbudowano natomiast w dwóch halach zdjęciowych studia Sony na powierzchni ponad 1300 m2. Dom musiał być jednocześnie luksusowy i przytulny. Centralnym miejscem był w nim salon, w którym na suficie wisiał olbrzymi, specjalnie wykonany żyrandol - istotny element finału.

Chcąc jak najlepiej ubrać seksowną obsadę aktorską Obsesji, filmowcy zaangażowali projektantkę kostiumów Mayę Lieberman. Jej zadaniem było stworzenie wyróżniającego się stylu dla każdego z bohaterów. Efektem jej pracy stała się garderoba pełna designerskich ubrań.

Sharon, piękna żona i matka, posiada własny styl. Intencją Lieberman było to, aby jej garderoba była najwyższej jakości, a jednocześnie stanowiła wiarygodny wybór, jakiego może dokonać młoda matka. "Charlesowie to dobrze sytuowani ludzie, więc stroje od najlepszych projektantów są tutaj na miejscu. Nie chcieliśmy jednak żadnej przesady".

Do finałowej sceny walki, Knowles potrzebowała czegoś, co sprawi, że poczuje się silna i seksowna. Wspólnie z Lieberman zdecydowały się na dżinsy Stelli McCartney z wysokim stanem i zamszowe kozaków Missoni.

Lieberman zależało na tym, aby style Sharon i Lisy kontrastowały ze sobą, tak jak ich osobowości. Kolory noszone przez Lisę są bardzo bogate w porównaniu z naturalnymi barwami, jakie lubi Sharon. Seksowne, dopasowane ołówkowe spódnice Gucciego w zestawieniu z eleganckimi bluzkami to podstawa stylu Lisy.

Szanowany młody biznesmen, Derek musiał wyglądać prestiżowo i współcześnie. Jego strój do pracy to ponadczasowe, zapinane na dwa guziki garnitury Dolce & Gabbana lub Versace z wąskimi klapami.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Obsesja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy