Reklama

"Miss marca": O TWÓRCACH

Twórcy obrazu to prawdziwa mieszanka wybuchowa.

Twórcy obrazu to prawdziwa mieszanka wybuchowa.

DENNIS HAGGERTY (nowela filmowa) był twórcą scenariusza do filmu "Baadasssss" z Mario Van Peeblesem - to pierwszy film zrealizowany na podstawie jego pomysłu. Był współproducentem "Przesyłki"("The Package") z Tommym Lee Jonesem i Gene'em Hackmanem.

RYAN HOMCHICK (nowela filmowa) debiutuje w "Miss marca". Występował w takich serialach, jak "Prawo i porządek"("Law and Order"), "Ed", czy "Rodzina Soprano"("The Sopranos"). Zagrał w "The Pack" z Lucie Arnaz i zadebiutował na Broadwayu w "The Seagull" z Diane Wiest i Allanem Cimmingiem. Obecnie pracuje nad serialem "Super Ego", którego jest jednym ze scenarzystów i producentów.

Reklama

THOMAS MIMMS (nowela filmowa) to rodowity Nowojorczyk. Był asystentem w VCA - firmie współpracującej z teatrami, ale zawsze marzył o filmie i telewizji. Jest płodnym artystą i pomysłami na film, czy serial sypie jak z rękawa (jak śmieje się jego kolega, Tobie Haggerty). Był jednym z pomysłodawców filmu "Miss marca", nad wstępnym scenariuszem współpracował z Homchickiem i Haggertym. Obecnie zakłada firmę produkcyjną.

TOM JACOBSON (produkcja) jest założycielem The Jacobson Company - niezależnej firmy produkcyjnej angażującej się w rozmaite projekty.

Od 2003 roku pracował w Paramount Pictures, gdzie był zaangażowany we wszystkie etapy produkcji filmowej.

Wcześniej pracował w Walt Disney Studios. Zrealizował "Ladykillers, czyli "Zabójczy kwintet" braci Coen, "Wielkie kłopoty"(Big Trouble") Barry'ego Sonnenfelda, "Misję na Marsa"("Mission to Mars") Briana Dopalmy i "Wielki Joe"("Mighty Joe Young").

Od 1989 do 2005 roku pracował w 20th Century Fox, gdzie nadzorował produkcję największych hitów firmy - zrealizował między innymi takie produkcje, jak "Kevin sam w domu" ("Home Alone") i "Kevin sam w Nowym Jorku"("Home Alone 2"), "Dziewięć miesięcy"("9 Months"), "Hot Shots" i Hot Shots 2", czy "Dzień Niepodległości"("Independence Day").

Zanim dołączył do ekipy Foxa współpracował z Johnem Hughesem w Hughes Entertainment. Zadebiutował jako producent komedii "Wolny dzień Ferrisa Buellera"("Ferris Bueller Day Off"), potem wyprodukował "W krzywym zwierciadle: Witaj, Święty Mikołaju" ("National Lampoon's Christmas Vacation"), "Wujaszka Bucka"("Uncle Buck") i "Na łonie natury" ("The Great Outdoors").

Pochodzi z Kansas, studiował na Yale University. Po przeprowadzce do Los Angeles zaczął pracę w Roger Corman's New World Pictures. Wyprodukował wtedy ponad dwanaście filmów, między innymi "Piranię"("Piranha") Joe Dantego. Pracował w Paramount Pictures, gdzie współpracował z Jerrym Brukheimerem i Donem Simpsonem (między innymi przy filmach "Amerykański żigolo"("American Gigolo") i "Ludzie-koty"("Cat People"). Na koncie ma także "Flashdance", czy "Ściśle tajne"("Top Secret")

STEVEN J. WOLFE (produkcja) jest przewodniczącym i dyrektorem generalnym Sneak Preview Entertainment, firmy produkcyjnej którą założył w 1993 roku. Jego najnowszy film, "500 dni miłośći" ("500 Days of Summer") odniósł sukces na międzynarodowym festiwalu filmowym w Sundance. Ostatnio Steven zrealizował także "Święta Dennisa Rozrabiaki"("A Dennis the Menace Christmas") i "Beautiful Loser". Wyprodukował "Grubazzki" ("Phat Girlz") z Mo'Nique, "When Do We Eat?" z Leasley Ann Warren i "The Civilization of Maxwell Bright" z Patrickiem Warburtonem i Ericem Robertsem.

Wolfe wyprodukował "Hellbent" debiutanta Paula Etheredge-Ouztsa, "Fast Sofa" z Crispinem Glogerem i Nataszą Lyonie, a także "Cicruit" Dirka Shafera.

Dwa z jego filmów miały premierę na międzynarodowym festiwalu filmowym w Sundance - "Twins Falls Idaho" i "Relax, It's Just Sex". Pierwszy z nich zrealizowali nagradzani scenarzyści, bliźniacy Mark i Michael Polish. Film nagrodzono na festiwalu filmowym w Deauville i nominowano do dwóch Independent Spirit Awards. W "Relax, It's Just Sex" wystąpiła Jennifer Tilly; film wyświetlano na ponad stu festiwalach filmowych na całym świecie.

Na koncie ma takie filmy, jak "Tollbooth" z Fairuzą Balk i Seymourem Casselem, "Tylko ty"("Only You") z Andrew McCarthym, "Gorącą noc"("Scorchers") z Faye Dunaway, "Zmory przeszłości"("Clean and Narrow") z Jackiem Noseworthym. Był producentem wykonawczym "Ptaków ciernistych krzewów"("Bird of Prey") z Jennifer Tilly, Richardem Chamberlainem i Roberem Carradine'em.

TOBIE HAGGERTY (produkcja) była wice-prezesem w Vincent Cirrincione Associates. Wyprodukowała "Przesyłkę"("The Package") z Gene'em Hackmanem i Tommym Lee Jonesem, a także "Baadassss!" z Mario Van Peeblesem i Joy Bryant. Jest menadżerem trupy komediowej The Whitest Kid U' Know, była producentem wykonawczym ich programu telewizyjnego.

Przez siedem lat pracowała w VCA, wcześniej prowadziła z Joanne Horowitz własną firmę menadżerską, której klientami byli między innymi Kevin Spacey i Phoebe Cates.

Zaczynała od pracy w Bill Treusch & Associates, gdzie jej klientami byli między innymi Tom Hulce, Christopher Walken, Viggo Mortensen i Sissy Spacek.

VINCENT CIRRINCIONE (produkcja) jest właścicielem Vincent Cirrincione Associates - firmy istniejącej od dwudziestu lat, cieszącej się szacunkiem środowiska i zaufaniem klientów, posiadającej biura w Nowym Jorku i Los Angeles. Klientami VCA są między innymi Julie Benz ("Dexter"), Tarami P. Benson ("Ciekawy przypadek Benjamina Buttona"("The Curious Case of Benjamin Buton")), John Hensley ("Bez skazy" ("Nip/Tuck"), laureat nagrody Tony Christian Huff, czy Jodi Lynn O'Keefe ("Skazany na śmierć"("Prison Break").

Cirrincione był producentem wykonawczym filmu "Wschodząca gwiazda"("Introducing Dorothy Dandridge") z Halle Berry. Produkcję nominowano do Emmy i Złotego Globu.

Wyprodukował też "Lackawanna Blues" na podstawie sztuki Rubena Satntiahgo-Hudsona; film nagrodzono Humanista Prize i wyświetlano na międzynarodowym festiwalu filmowym w Sundance.

Na swoim koncie ma takie filmy, jak "The Last Producer" z Burtem Reynoldsem, "Tulia", czy "Who Is Doris Payne?"

RICHARD ROSENZWEIG (kierownictwo produkcji) jest wice-przewodniczącym Playboy Enterprises, Inc (PEI) i członkiem rady nadzorczej. Doradza także Hugh Hefnerowi przy podejmowaniu decyzji biznesowych, przewodniczy Playboy Jazz Festival. W 2001 roku został przewodniczącym Alta Loma Entertainment, Inc - oddziałowi PEI.

Wyprodukował "Girls Next Door"(znane na świecie jako "Girls of the Playboy Mansion") i "Party At the Palms". Brał udział przy realizacji programów telewizyjnych - "Playboy: Celebrity Centerfolds," "Playboy's 50th Anniversary Special," and "The Search for a Playboy Centerfold."

Był współproducentem "Króliczka" ("The House Bunny") - film został wyprodukowany w 2008 roku przez Sony i odniósł spory sukces. Rosenzweig ma też na koncie niezależne filmy dokumentalne - między innymi "Why Be Good: Sexuality & Censorship in Early Cinema" and "Gangland: Bullets Over Hollywood."

W 1958 roku zaczął pracę w "Playboyu", gdzie sprawował wiele różnych funkcji, aż w końcu w 1963 roku został asystentem Hefa, a w 1971 roku wice-prezesem korporacji.

W 1975 roku zaproponowano mu posadę wice-prezesa Publishing Group - największego oddziału firmy. Do obowiązków Rosenzweiga należało między innymi nadzorowanie międzynarodowych wydań "Playboya" i zagraniczna dystrybucja.

Pochodzi z Wisconsin, studiował na Northwestern University School of Communication. Przez pół roku służył w wojsku.

W 1995 roku wybrano go prezesem The Maple Counseling Center w Beverly Hills.. Sprawował tę funkcję do 1998 roku.

W 2008 roku założył Beverly Hills Press Club i powierzono mu kierowanie Beverly Hills Blue Ribbon Advisory Committee on Public Participation i Beverly Hills Council Sister City Committee with Pudong, China.

Jest znanym filantropem, wspiera organizacje charytatywne. Jest założycielem Museum of Contemporary Art and the Music Center i członkiem Beverly Hills Arts and Culture Committee.

Współpracuje z takimi organizacjami, jak UCLA's International Institute of Kidney Diseases, Second Decade Council of the American Film Institute, The Fraternity of Friends of the Music Center, President's Circle of the Los Angeles County Museum of Art, the UCLA Chancellor's Associates, the UCLA Legislative Network, czy UCLA Royce.

JASON BURNS (kierownictwo produkcji) dołączył do Alta Loma Entertainment w 2005 roku. Obecnie jest wice-prezesem firmy. Współpracował przy programie telewizyjnym "The Girls Next Door", a także filmie "Króliczek" ("The House Bunny") wyprodukowanym wraz z Happy Madison Pictures(wytwórnią Adama Sandlera); na koncie ma także "Bullets over Hollywood" "Celebrity Centerfolds" i "Playboy Comedy".

Ukończył University of Arizona, zaczynał karierę w Hollywood od pracy w William Morris Agency. Pracował także w Lovett Management i Gresh Agency.

Zasiada w radzie HRTS (Hollywood Radio Television Society), współpracuje z Motion Picture Television Fund.

Mieszka w Calabas razem z żoną Lori i dziećmi.

ANTHONY B. RICHMOND (zdjęcia) pracuje w zawodzie od ponad trzydziestu lat. Na swoim koncie ma takie filmy, jak "Facet pełen uroku" ("Good luck Chuck"), "The Comebacks", "Pokerzyści" ("Shade"), "Dirty dancing 2: Havana Nights", "Spacer po księżycu" ("A Walk on the Moon"), "Legalna blondynka" ("Legalny Blonde"), "Ravenous", "Ludzie honoru" ("Men of Honor"), "Ostrożnie z dziewczynami" ("The Sweetest Thing"), "Serce nie sługa" ("Someone Like You"), "Zostańmy przyjaciółmi" ("Just Friends"), "John Tucker musi odejść" ("John Tucker Must Die"), czy "Autopsy".

Pracował przy pięciu filmach Nicolasa Rega - "Nie oglądaj się teraz" ("Don't Look Now"; nominacja do nagrody BAFTA), "Człowiek, który spadł na Ziemię" ("The Man Who Fell to Earth"), "Zmysłowej obsesji" ("Bad Timing"), "Jądrze ciemności" ("Heart of Darkness") i "Masażu całego świata" ("Full Body Massage").

Na koncie ma między innymi "Candymana", "Stardust", "Śmiałków" ("Rough Riders"), "Orzeł wylądował" ("The Eagle Has Landed") i "The Greek Tycoon".

Odpowiadał za zdjęcia w reżyserskim debiucie Angelici Houston - "Bękarcie z Karoliny" ("Bastard out of Carolina") i filmie Seana Penna "Indiański biegacz" ("Indian Runner").

Pracował też przy kilku rockowych klasykach lat sześćdziesiątych - "Sympathy For The Devil" Jean-Luca Godarda, "The Rolling Stones Rock And Roll Circus" Michaela Lindleya Hogga, "Let It Be" Beatlesów, a także "The Kids Are Alright" The Who.

Richmond pochodzi z Londynu, zainteresował się kinem w wieku piętnastu lat. Współpracował z Associate British Cinemas i Pathe-News. Asystował operatorom zdjęć przy "Call me Bwana", "Pozdrowieniach z Rosji" ("From Russia With Love"), "Devil-Ship Pirates", czy "Doktorze Żywago".

Był także asystentem operatora obrazu przy "Casino Royale" i "Z dala od zgiełku" ("Far from the Madding Crown").

CABOT MCMULLEN (scenografia) jest jednym z najlepszych współczesnych scenografów. Współpracuje z wieloma firmami produkcyjnymi, agencjami reklamowymi, wytwórniami płytowymi, czy stacjami telewizyjnymi. Na swoim koncie ma nagradzane filmy i seriale.

Studiował sztukę i architekturę. Pracował przy takich produkcjach, jak "Świadek bezbronny"("Witness Protection"), "Oddział specjalnej troski"("Delta Farce"), "Supreme Courtships", "Życie seksualne" ("Sexual Life"), czy "Miłość jest za darmo" ("Love Don't Cost a Thing"); a także serialach - "Hoży doktorzy" ("Scrubs"), czy "Nowe przygody starej Christine"("The New Adventure of Old Christine")

TIM MIRKOVICH (montaż) współpracował ostatnio z Juddem Apatowem przy filmie "Boski chillout" ("Pineapple Express") z Sethem Rogenem i Jamesem Franco. Wcześniej zmontował "Posłańców" ("The Messenger") Sama Raimiego i "Rise" Sebastiana Gutierezza, a także "Neverwas" z Johnem Malkovichem i "Drunkboat".

Jest synem montażysty Steve'a Mirkovicha. Próbował swoich sił jako aktor (zagrał między innymi w "Piątek trzynastego VIII: Jason zdobywa Manhattan" ("Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan")). Po studiach zaczął pracować z ojcem w związanej z Universalem firmie D-TOX. W końcu zaczął pracę na własny rachunek - zależało mu na różnorodności, więc pracował zarówno przy dramatach, jak i komediach, czy horrorach.

MONNIE WILLS (ko-produkcja) zaczynał od pracy w J.K Lipin należącej do Matthew McConaugheya. Później dołączył do ekipy Davis Entertainment, gdzie pracował przy takich filmach, jak "Za linią wroga"("Behind Enemy Lines"), czy "Ja, robot"("I,Robot").

Ostatnio zatrudniono go w The Jacobson Company. Obecnie pracuje nad "Made in China" - filmem kręconym w Szanghaju.

SCOTT G. HYMAN (ko-produkcja) jest wice-prezesem działu produkcji w Sneak Preview Entertainment, gdzie pracuje od sześciu lat. Wyprodukował takie filmy, jak "Święta Dennisa Rozrabiaki" ("A Dennis the MEnace Christmas") i "Beautiful Loser", a także "500 dni miłości" ("500 Days of Summer"), "Hellbent", "When Do We Eat?" i "Grubazzki"("Phat Girlz").

Napisał scenariusz i wyprodukował krótkometrażówkę "Rebuilding the Hollywood".

Studiował ekonomię na Tufts University, ukończył kurs MBA na Columbii. Mieszka w Los Angeles razem z żoną i córką.

DAVE JORDAN (konsultacja muzyczna) w 2002 roku, po dziesięciu latach pracy w przemyśle muzycznym, założył Format Entertainment. Do 2004 roku współpracował z ponad setką twórców filmowych, telewizyjnych i nowymi mediami.

W 2005 roku firma otworzyła dział menadżerski i pod skrzydła Jordana zaczęli trafiać utalentowani kompozytorzy, muzycy, autorzy piosenek. Efekty ich pracy można usłyszeć w takich filmach, jak "Transformers", czy "Alvin i wiewiórki" ("Alvin and the Chipmunks").

Pracował przy niemal 50 wysoko-budżetowych filmach - między innymi przy "Iron Manie", "Hulku", "Fantastycznej Czwórce" ("Fantatstic Four").

Przed założeniem Format Entertainment pracował w Immortal Records/Sidewinder Music.

JOJO VILLANUEVA (konsultacja muzyczna) zaczynał karierę od pracy w Immortal Records/Sidewinder Music, gdzie poznał Dave'a Jordana. Szybko dołączył do założonej przez Dave'a firmy Format Entertainment; współpracował przy takich filmach, jak "Autostopowicz" ("The Hitcher"), "Sydney i siedmiu nieudaczników'("Sydney White"), "Poznaj moich Spartan" ("Meet the Spartans"), "Sekspedycja" ("Sex Drive"), "Wielkie kino" ("Epic Movie"), czy "Totalny kataklizm" ("Disaster Movie").

Z wykształcenia jest muzykiem. Studiował w Thornton School of Music.

ALI DEE (piosenki) ma muzykę we krwi. Jego matką jest Lee Theodor (choreografka), a ciotką Cyd Charisse (piosenkarka i tancerka występująca na Broadwayu). Jako dzieciak Ali uczył się tańca jazzowego, ale jego zainteresowania zmieniły się, gdy zobaczył w akcji b-boyów z Rock Steady Crew. Zainteresował się hip-hopem, trochę rapował, a w 1990 roku spróbował swoich sił jako producent.

Wyprodukował kawałek Kid Panic "Baby We Can Do This", czym zwrócił na siebie uwagę producenta Hanka Shokleego. Dołączył do Bomb Squaw, współpracował z Bigg Daddy Kane'em, Ericem B i Rakiem, YBT, Juvenile Commitee, robił remixy dla Public Enemy.

W 1993 postanowił się usamodzielnić. Pisał dla Mary J. Blige, Miley Cyrus, The Jonas Brothers, Shakery, czy Busta Rymhesa.

Od pięciu lat pisze piosenki do filmów - między innymi do "Iron Mana"," Seksu w wielkim mieście"("Sex and the City"), czy "Transformersów".

JEFF CARDONI (muzyka) studiował grę na fortepianie, a decyzję o zostaniu zawodowym muzykiem podjął podczas przeprowadzki do Los Angeles. Zrealizował marzenie - odkąd zamieszkał w Kalifornii współpracuje z twórcami filmowymi i telewizyjnymi. Jego kompozycje można usłyszeć między innymi w serialach "Ekipa" ("Entourage"), "Kryminalne zagadki Miami"("CSI:Miami"), czy filmach z serii "American Pie". Skomponował muzykę do "The Viscious Kid" Lee Tolanda Kriegea- filmu, który wyświetlano na tegorocznym międzynarodowym festiwalu filmowym w Sundance.

Obecnie pracuje nad "All's Faire in Love", w którym gra Cedric the Entertainer, "Meer Stan Talmadge" z Barrym Cole'em i "A Good Old-fashioned Orgy" z Jasonem Sudeikisem i Martinem Starrem.

SARAH DE SA REGO(kostiumy) urodziła się w Paryżu, a dzieciństwo spędziła na podróżach po Europie i Ameryce Południowej. Skończyła liceum w Nowym Meksyku, potem przeprowadziła się do Los Angeles by zostać kostiumologiem.

Pracowała przy takich filmach, jak "World;s Greatest Dad", "Sleeping Dogs Lie", czy "Jackass : Świry w akcji 2" ("Jackass Number 2").

Współpracuje zarówno z twórcami filmowymi, jak i telewizyjnymi ("Jimmy Kimmel Live", "Gotowe na wszystko"("Desperate Housewives")); jak również z muzykami - jej kostiumy pojawiły się w teledyskach takich artystów, jak Opeth, czy The Golden Republic.

Nie znosi pisać o sobie w trzeciej osobie.

ALEXIS SCOTT (kostiumy) ma na koncie współpracę z uznanymi twórcami kina niezależnego, między innymi z Chrisem Eyre'em (" Zło przychodzi nocą "("Skinwalkers"), "Mocne uderzenie"("Edge of America"), Vincentem Gallo ("Buffalo 66"), czy Wimem Wendersem ("Kraina obfitości"("Land of Plenty")).

Obecnie przymierza się do pracy nad filmem "Virgin on Bourbon Street" z Robem Schneiderem.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Miss marca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy