Reklama

"Jeż Jerzy": HISTORIA POWSTAWANIA ANIMACJI

BRUDNY STORYBOARD (październik 2007 - grudzień 2007)

Przez pierwsze 3 miesiące produkcji trzej reżyserzy (Wojtek Wawszczyk, Kuba Tarkowski i Tomek Leśniak) analizowali scenariusz napisany przez Rafała Skarżyckiego i tworzyli szkicowy storyboard będący pierwszą próbą zwizualizowania historii. Owocem ich pracy było 45 wielkich arkuszy papieru pakowego wypełnionego małymi, brzydkimi rysunkami.

STORYBOARD NA CZYSTO (styczeń 2008 - marzec 2008)

Na tym etapie konieczne było rozszerzenie ekipy o dodatkowych rysowników, którzy przerysowywali szkicowe rysunki reżyserów na takie, które dało się oglądać i cokolwiek z nich zrozumieć. Dzięki temu procesowi skrystalizowała się wizja plastyczna wszystkich występujących w filmie postaci i wielu dekoracji. Jako że akcja filmu dzieje się w Warszawie a ekipie zależało na jak najwierniejszym ukazaniu miasta, rysownicy korzystali z pieczołowicie przygotowanej przez reżyserów dokumentacji fotograficznej.

Reklama

ANIMATIK (marzec 2008 - sierpień 2008)

Ten etap tworzenia filmu to coś w rodzaju zrobienia filmu "na brudno". Jeszcze przed zatrudnieniem aktorów ekipa nagrała na potrzeby animatiku wszystkie dialogi własnymi głosami. W niektórych przypadkach wyszło to tak dobrze, głosy rysowników i animatorów weszły do ostatecznej ścieżki dźwiękowej (Klon w wykonaniu reżysera Wojtka Wawszczyka, Krytycy Sztuki odegrani przez animatorkę Annę Błaszczyk i reżysera Kubę Tarkowskiego, i wiele innych). Animatik pozwolił ekipie zaplanować pozostałą część produkcji i stanowił rodzaj drogowskazu.

PRESYNCHRONY - NAGRANIE AKTORÓW (marzec - sierpień 2008)

W każdej wielkiej produkcji animowanej (niezależnie od jej faktycznych rozmiarów) głosy aktorów nagrywane są przed rozpoczęciem procesu animacji. Stanowi to odwrotność popularnego "dubbingu", gdzie aktor nagrywa głos do ukończonego filmu. Powstaje więc rodzaj słuchowiska, a aktor ma ogromne pole do popisu, ponieważ nie jest ograniczony obrazem, jak ma to miejsce przy odtwórczym dubbingu. Animatorzy tworzący ruch postaci do nagranych uprzednio dialogów są w stanie kreować ruch bogaty w detale i niezwykle żywy.

RYSOWANIE (wrzesień 2008 - sierpień 2010)

Po ukończeniu etapu preprodukcyjnego (animatik i nagranie aktorów) rozpoczęła się faktyczna produkcja filmu. Ekipa składała się w połowie z rysowników i animatorów. Rysownicy rysowali (1-3 dni na ujęcie)…

ANIMOWANIE (wrzesień 2008 - sierpień 2010)

…a animatorzy animowali (1-3 na ujęcie). W sierpniu 2010 roku film wszedł w fazę postprodukcji (muzyka i udźwiękowienie).

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Jeż Jerzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy