Reklama

"Epicentrum": O TWÓRCACH FILMU

STEVEN QUALE (reżyser) jako reżyser zadebiutował filmem Oszukać przeznaczenie 5. Podczas swojej 20-letniej kariery zajmował się efektami wizualnymi, zdjęciami i reżyserią. Był drugim reżyserem dwóch najbardziej dochodowych filmów w historii kina: Avatara i Titanica.

Wkrótce będzie reżyserować thriller Hunter Killer na podstawie powieści "Firing Point" George'a

Wallace'a.

Potem pracował jako operator zdjęć do Oazy niepokoju Aleksa Gravesa. Odpowiadał też za wiele

zadań podczas produkcji specjalnego wydania Głębi, m.in. za montaż i nową ścieżkę dźwiękową.

Reklama

Quale przez wiele lat współpracował z Jamesem Cameronem. Za pierwszym razem pracował

w dziale artystycznym na planie Głębi. Pomagał w tworzeniu skomplikowanych scen akcji, konstruując i filmując miniaturową kamerą specjalne modele. Po lecie spędzonym na pracy w wytwórni George'a Lucasa Industrial Light & Magic, Quale powrócił do współpracy z Cameronem na planie filmu Terminator 2: Dzień sądu, gdzie pracował z drugą ekipą.

Podczas produkcji Titanica Cameron zatrudnił Quale'a do ekipy, która znalazła się na pokładzie

rosyjskiego statku do badań głębinowych, Kiełdysza, razem z ekipą nurków badających wrak. Kiedy rok później rozpoczęły się zdjęcia do filmu, Quale reżyserował sceny drugoplanowe, które pod wieloma względami były ciekawsze niż te pierwszoplanowe. Zajmował się planowaniem i realizacją scen w maszynowni, kotłowni i w zalanym wnętrzu Titanica po zderzeniu z górą lodową. Nadzorował również efekty specjalne w scenach w maszynowni okrętowej. Film otrzymał Oscara za efekty wizualne.

Po Titanicu Quale kontynuował pracę jako drugi reżyser na planie filmu Rocky i Łoś Superktoś

oraz Nawiedzony dwór. Poza tym kręcił reklamy i teledyski we współpracy m.in. z Eminemem, grupą

Dream i Montellem Jordanem.

W 2001 r. wyreżyserował film telewizyjny produkcji ABC Wielki pożar, do którego stworzył

sceny ogromnego pożaru w Nowej Zelandii. Film ten był nominowany do nagrody Emmy za najlepsze efekty specjalne.

W 2004 r. Cameron ponownie zaprosił Quale'a do współpracy na rosyjskim statku Kiełdysz. Tym

razem chodziło o produkcję filmu dokumentalnego w 3D i technologii IMAX - Obcy z głębin. Quale

reżyserował sceny rozgrywające się nad powierzchnią wody, a Cameron skupił się na scenach w głębi oceanu.

Kolejne zaproszenie Camerona dotyczyło filmu Avatar. Quale był drugim reżyserem

i kierownikiem ds. efektów specjalnych, z wyłączeniem tych realizowanych przez firmę Weta. Quale stał się specjalistą od rewolucyjnej technologii pozwalającej aktorom na oddawanie najdrobniejszych gestów i emocji u postaci tworzonych cyfrowo. Jej styl wyróżnia połączenie najnowocześniejszych efektów i ludzkiej narracji.

JOHN SWETNAM (scenarzysta) dorastał w rodzinie, która podróżowała po całym świecie. Film według pierwszego scenariusza, który sprzedał, Evidence, ukazał się w 2013 r. Później zaproponowano mu napisanie scenariusza do piątej części tanecznej serii filmowej wartej pół miliarda dolarów, Step Up: All In, która wejdzie do kin 8 sierpnia 2014 r. Poza tym kilka jego projektów jest obecnie w fazie Rozwoju, w tym thriller Spinback i niezatytułowany jeszcze film o sztukach walki.

W 2013 r. Swetnam otworzył własną wytwórnię Mad Horse Films. Latem tego roku ruszają

zdjęcia do Breaking Through według jego scenariusza i w jego reżyserii. Swetnam będzie też

producentem filmu. W ramach tego projektu będzie on współpracować z gwiazdą muzyki R&B Johnem Legendem, który również jest producentem obrazu. Breaking Through to dramat o dojrzewaniu, po raz pierwszy w historii kina łączący kino taneczne z istniejącymi nagraniami. Twórcy twierdzą, że będzie to film taneczny w stylu dokumentalnym, adresowany do pokolenia użytkowników YouTube.

John uzyskał tytuł licencjata MTSU i magistra w dziedzinie scenopisarstwa na Chapman

University. Obecnie mieszka w Los Angeles.

TODD GARNER (producent) jest szefem Broken Road Productions i bardzo doświadczonym producentem i dyrektorem kreatywnym z niepowtarzalnym darem do tworzenia popularnych komercyjnych filmów. Aktywnie współpracuje z różnymi organizacjami charytatywnymi, takimi jak Learning Garden oraz Doheny Eye Institute, i zasiada w zarządzie stowarzyszenia Environmental Media Association. Na różnych stanowiskach w całej swojej karierze Garner przygotowywał, nadzorował i wyprodukował ponad 170 filmów, z których wiele odniosło olbrzymi sukces.

Garner, kiedyś założyciel Revolution Studios i jeden z szefów produkcji w Walt Disney Studios, założył Broken Road Productions latem 2005 r. W ciągu ostatnich dziewięciu lat Broken Road wyprodukowała trzynaście filmów i pracuje nad kolejnymi. Niedawno do kin trafiło Mocne uderzenie z Kevinem Jamesem i Salmą Hayek, a w lipcu na MTV zobaczymy nowy program telewizyjny Snack-Off. Projekty w fazie produkcji studia to m.in. Mall Cop: Blart 2 oraz Scouts vs. Zombies.

Garner był producentem wykonawczym filmów takich jak: XXX, Dwóch gniewnych ludzi , Dziś 13, jutro 30 i Daleko jeszcze?. Po przeboju Oficer Blart, który zarobił ponad 183 mln dolarów w światowym box office, ostatnio Broken Road wyprodukowała Hecę w zoo, która przyniosła 170 mln zysku. Wyprodukowała ona także Wybuchową parę z Tomem Cruise'em i Cameron Diaz, która zarobiła na całym świecie ponad 261 mln dolarów.

Garner dołączył do Revolution w charakterze partnera w maju 2000 r. Odpowiadał za nadzór nad wszystkimi aspektami rozwoju i produkcji filmów w pierwszych pięciu latach funkcjonowania wytwórni. Nadzorował produkcję filmów stworzonych przez Revolution takich jak Helikopter w ogniu, Hellboy i Małolaty u taty.

RICHARD BRENER (producent wykonawczy) pracuje w New Line Cinema od ponad dziesięciu lat, obecnie piastując stanowisko kierownika produkcji.

Podczas pracy w New Line Brener nadzorował produkcję i sprawował funkcję producenta wykonawczego filmów wytwórni odnoszących największe sukcesy. Były to między innymi filmy Seks w wielkim mieście, seria Harold i Kumar, Polowanie na druhny, Austin Powers i Złoty Członek, Od wesela do wesela, Sposób na teściową, Millerowie oraz seria Oszukać przeznaczenie. Inne popularne filmy, przy których pracował Brener, to Efekt motyla i Ryzyko. Był on również producentem komedii z 2011 r. Szefowie wrogowie i tę samą funkcję pełni na planie jej drugiej części, która ma wejść do kin jesienią tego roku.

Brener dołączył do firmy jako pracownik tymczasowy w 1995 r. i bardzo szybko zdobył kolejne szczeble kariery, od montażysty po prezesa. W trakcie swojej kariery nadzorował współpracę studia z najlepszymi aktorami, wśród których znaleźli się Adam Sandler, Ben Stiller i nieżyjący już Ted Demme.

Brener urodził się i dorastał w Short Hills, w stanie New Jersey. W 1994 r. zdobył tytuł licencjata na kierunku historia na Uniwersytecie Yale.

WALTER HAMADA (producent wykonawczy) jest wiceprezesem ds. produkcji w New Line Cinema. Wśród wyprodukowanych przez niego filmów fabularnych znalazły się Oszukać przeznaczenie 5, Koszmar z ulicy Wiązów i Piątek 13-go. Jego najnowszy projekt to kasowy przebój Obecność z udziałem Patricka Wilsona i Very Farmigi, oparty na prawdziwej historii badaczy zjawisk paranormalnych Eda i Lorraine Warrenów. Tej jesieni do kin trafić ma nawiązujący do Obecności film Annabelle, opowiadający o tym, skąd wzięła się słynna lalka Annabelle.

Przed rozpoczęciem pracy w New Line w 2007 r. Hamada przez cztery lata był partnerem w H2F Entertainment, wytwórni, której był również współzałożycielem. W tym okresie pomagał w karierze scenarzystom takim jak: Chris Morgan (Szybcy i wściekli 6 i Wanted - Ścigani), Brad Gann (Vince niepokonany) oraz Matt Allen i Caleb Wilson (Cztery Gwiazdki). Był też producentem niezależnego horroru Whisper.

Hamada jest absolwentem UCLA. Karierę rozpoczął jako asystent w TriStar Pictures, gdzie szybko awansował. Ostatecznie pełnił funkcję wiceprezesa ds. produkcji w Columbia Pictures. Na tym stanowisku nadzorował rozwój i fazę produkcyjną filmów Mocne uderzenie, Granice wytrzymałości, Godzilla oraz S.W.A.T. Jednostka Specjalna.

DAVE NEUSTADTER (producent wykonawczy) pracuje w New Line Cinema jako menedżer ds. produkcji od 2007 r., obecnie pełni też funkcję wiceprezesa ds. produkcji. Zrealizowane przez niego ostatnio filmy to Millerowie z Jennifer Aniston i Jasonem Sudeikisem oraz Obecność, oparta na faktach historia badaczy zjawisk paranormalnych Eda i Lorraine Warrenów. Inne filmy w jego dorobku to m.in. Niewiarygodny Burt Wonderstone z udziałem Jima Carreya i Steve'a Carrella, Koszmar z ulicy Wiązów i komedia romantyczna Stosunki międzymiastowe. Obecnie zaangażowany jest też w postprodukcję thrillera Annabelle, filmu nawiązującego do Obecności. Widzowie będą mogli go zobaczyć w październiku 2014 r.

Neustadter rozpoczął swoją karierę w New Line w 2003 r. jako stażysta w dziale ds. rozwoju, po czym został zatrudniony na stanowisku asystenta Richarda Brenera. Jest absolwentem Indiana University.

MARK McNAIR (producent wykonawczy) ostatnio pełnił funkcję współproducenta familijnego przeboju Oz Wielki i Potężny.

Wcześniej był producentem wykonawczym pierwszego w całości cyfrowego filmu 3D zrealizowanego z udziałem aktorów, Podróży do wnętrza Ziemi 3D, w którym zagrali Brendan Fraser i Josh Hutcherson. Był też współproducentem komedii muzycznej Z muzyką soul w reżyserii Malcolma D. Lee i z udziałem Samuela L. Jacksona i Berniego Maca oraz przebojowej komedia Poznaj moich Spartan, która w styczniu 2008 r. królowała w amerykańskim box office.

W jego dorobku producenta znajdują się następujące filmy: Prześladowca w reżyserii Johna Dahla z Paulem Walkerem, Steve'em Zahnem i Leelee Sobieski; Siostra Betty Neila LaBute'a z Renée Zellweger, Morganem Freemanem i Chrisem Rockiem; oraz komedia Wojna na grzebienie w reżyserii Kevina Allena, z udziałem Craiga Fergusona.

Jako producent liniowy McNair wyprodukował niezależny obraz Czwartek w reżyserii Skipa Woodsa, z Thomasem Jane i Aaronem Eckhartem; kultowy przebój Urzędowanie Jill Sprecher z Toni Collette, Lisą Kudrow i Parkerem Poseyem; western Los Locos z Mario Van Peeblesem oraz dokument na 25-lecie Woodstock My Generation.

Zaangażowany był też w produkcje Intermedia Films, takie jak: Aleksander Olivera Stone'a z Colinem Farrellem i Angeliną Jolie; Nagi instynkt 2 w reżyserii Michaela Caton-Jonesa, z udziałem Sharon Stone; oraz thriller szpiegowski Billy'ego Raya Ściśle tajne z Chrisem Cooperem i Ryanem Phillippe.

McNair właśnie zakończył produkcję serialu telewizyjnego From Dusk Till Dawn, inspirowanego filmem o tym samym tytule. Wyprodukował też drugi i trzeci sezon przebojowego serialu HBO Czysta krew, za który otrzymał nominacje do nagrody Emmy, PGA i AFI dla najlepszego serialu dramatycznego

JEREMY STEIN (producent wykonawczy) obecnie pracuje nad rozwojem kilku projektów, w tym filmu Go Fast według scenariusza Richa Wilkesa (xXx), który reżyserować ma Jeff Wadlow (Kick-Ass 2), oraz dramatu Spinback według scenariusza Johna Swetnama (Epicentrum).

BRUCE BERMAN (producent wykonawczy) jest prezesem i dyrektorem generalnym Village Roadshow Pictures. Wytwórnia współpracuje z Warner Bros. Pictures. Razem tworzą wiele filmów, które rozpowszechniane są na całym świecie przez Warner Bros., a na wybranych obszarach przez Village Roadshow Pictures.

W pierwszej partii filmów wyprodukowanych w ramach tej współpracy znalazły się takie hity jak: Totalna magia z Sandrą Bullock i Nicole Kidman, Depresja gangstera z Robertem De Niro i Billym Crystalem, Matrix z Keanu Reevesem i Laurence'em Fishburne'em, Złoto pustyni z George'em Clooneyem, Kosmiczni kowboje w reżyserii Clinta Eastwooda, który zagrał także główną rolę w tym obrazie, oraz Miss Agent z Sandrą Bullock i Benjaminem Brattem.

Pod szyldem Village Roadshow Pictures Berman wyprodukował później wiele przebojów. Wśród nich warto wymienić: Dzień próby, za który Denzel Washington otrzymał Oscara, trylogię Ocean's, Dwa tygodnie na miłość z Sandrą Bullock w duecie z Hugh Grantem, Rzekę tajemnic Eastwooda z Seanem Pennem i Timem Robbinsem w oscarowych kreacjach, Matrix Reaktywację i Matrix Rewolucje, film Charlie i fabryka czekolady Tima Burtona z Johnnym Deppem, kasowy przebój Jestem legendą z Willem Smithem, doceniony przez krytyków dramat Gran Torino w reżyserii odtwórcy głównej roli Clinta Eastwooda, film akcji Guya Ritchiego Sherlock Holmes z Robertem Downeyem Jr. i Judem Law oraz jego drugą część Sherlock Holmes: Gra cieni, a także Wielkiego Gatsby'ego Baza Luhrmanna, nominowanego do nagrody dla najlepszego filmu przez Australijski Instytut Filmowy. Ostatnio Berman pełnił rolę producenta wykonawczego międzynarodowego przeboju LEGO® PRZYGODA w reżyserii Phila Lorda i Christophera Millera z gwiazdorską obsadą użyczającą głosów postaciom oraz thrillera Na skraju jutra z Tomem Cruise'em.

Jego kolejne projekty to The Judge - dramat z udziałem Roberta Downeya Jr. i Roberta Duvalla, Heart of the Sea Rona Howarda na podstawie opartego na faktach bestsellera Nathaniela Philbricka o dramatycznej podróży statku wielorybniczego o nazwie Essex, film science fiction Andy'ego i Lany Wachowskich Jupiter: Intronizacja, oraz Mad Max: Fury Road George'a Millera.

Berman rozpoczął karierę w przemyśle filmowym jeszcze jako student Georgetown Law School w Waszyngtonie, pracując z Jackiem Valentim w MPAA. W roku 1978, po ukończeniu studiów prawniczych, rozpoczął pracę w Casablanca Films. Później przeniósł się do wytwórni Universal, gdzie w 1982 r. został wiceprezesem ds. produkcji.

W 1984 r. Berman nawiązał współpracę z Warner Bros. i objął stanowisko wiceprezesa ds. produkcji, a cztery lata później awansował na stanowisko starszego wiceprezesa ds. produkcji. We wrześniu 1989 r. mianowano go prezesem ds. produkcji kinowej, a w 1991 r. został prezesem ds. światowej produkcji kinowej i piastował to stanowisko do maja 1996 r. Za jego kadencji Warner Bros. Pictures wyprodukowała i rozpowszechniała filmy takie jak Uznany za niewinnego, Chłopcy z ferajny, Robin Hood: Książę złodziei, nagrodzony Oscarem dla najlepszego filmu obraz Wożąc panią Daisy, Batman Forever, Liberator, Malcolm X, Bodyguard, JFK, Ścigany, Dave, W sieci, Raport Pelikana, Epidemia, Klient, Czas zabijania i Twister.

W maju 1996 r. Berman założył w Warner Bros. Pictures wytwórnię filmów niezależnych Plan B Entertainment. W lutym 1998 r. został prezesem i dyrektorem generalnym Village Roadshow Pictures.

BRIAN PEARSON (operator zdjęć) zaczynał pracę jako asystent kamerzysty w 1990 r., kręcąc reklamy, teledyski, programy telewizyjne i filmy. Wkrótce potem zakupił kamerę 16mm i w przerwach od pracy asystenta zaczął samodzielnie kręcić filmy krótkometrażowe, teledyski i niskobudżetowe filmy fabularne. Po kilku latach cały swój czas zaczął poświęcać pracy operatora. Angażował się w wiele różnych projektów, w tym reklamy, filmy pełnometrażowe i zdjęcia do filmów akcji.

Niektóre z filmów fabularnych Pearsona w jego dorobku głównego operatora to Oszukać przeznaczenie 5, Step Up: All In, Uniewinniony, Piekielna zemsta, Krwawe walentynki, Pierwsza była Alice i Głosy 2. Często współpracuje on z reżyserami Patrickiem Lussierem i Stevenem Quale'em. Jak do tej pory jest autorem zdjęć do czterech filmów fabularnych 3D. Epicentrum to drugi film kręcony wspólnie z Quale'em.

Pearson nadzorował realizację zdjęć do scen akcji drugiej ekipy w ramach produkcji Stracharza, Jestem legendą, Underworld: Evolution oraz Jutro będzie futro, a także dodatkowych zdjęć do scen akcji w filmach Pamięć absolutna i Ja, robot.

W 2014 r. Pearson został członkiem Amerykańskiego Stowarzyszenia Operatorów Filmowych. Cały czas mieszka i od czasu do czasu pracuje w Los Angeles.

ERIC SEARS (montażysta) uzyskał tytuł magistra na University of Southern California i rozpoczął karierę jako asystent montażysty, pracując dla Martina Scorsese (New York, New York oraz film dokumentalny Ostatni walc) oraz Franco Zeffirelliego (Mistrz).

W jego dorobku montażysty znalazły się komedia Tato w reżyserii Gary'ego Davida Goldberga, a także komedia romantyczna Goldberga Facet z ogłoszenia; Jaskiniowiec z Kalifornii; Grzeszna miłość; Oszukać przeznaczenie 2 i Komórka, oba filmy w reżyserii Davida R. Ellisa; Strzelec Antoine'a Fuqua; oraz Ciemność rusza do boju.

Za swoje projekty telewizyjne Sears otrzymał nagrodę Emmy i nagrodę Eddie Amerykańskiego Stowarzyszenia Montażystów. Wyróżniono jego montaż filmu Gia produkcji HBO oraz miniserialu The Path to 9/11 produkcji ABC. Otrzymał też nominacje do nagrody Emmy oraz nagrody Eddie za filmy telewizyjne Ludzie rozrywki i Nieuczciwi, oraz nominację do nagrody Eddie za Prawdziwe przygody mamy morderczyni.

Wykonał montaż kilku odcinków serialu Prawo i porządek: Zbrodniczy zamiar oraz serii Miasto gniewu, za którą również otrzymał nominację do nagrody Eddie. W jego telewizyjnym dorobku znalazły się również nominowane do nagrody Eddie filmy Oddajcie mi dziecko, Queenie, Into Thin Air, serial Północ - Południe II oraz nominowany do nagrody Emmy film Jackie Robinson.

Sears był członkiem zarządu Amerykańskiego Stowarzyszenia Montażystów i jest aktywnym członkiem Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej oraz Akademii Sztuki i Wiedzy Telewizyjnej.

DAVID R. SANDEFUR (scenograf) pochodzi z okolic Bostonu. Studiował architekturę na University of Massachusetts w Amherst. Najpierw pracował jako architekt w Filadelfii, następnie rozpoczął karierę w przemyśle rozrywkowym w dziale scenografii na planie thrillera Niedobra z 1998 r. Awansował na asystenta kierownika artystycznego i pracował na planie takich filmów jak Spisek doskonały, podwodny thriller Renny'ego Harlina Piekielna głębia, thriller Dominica Seny Kod dostępu, romantyczna komedia Peytona Reeda Do diabła z miłością, futurystyczny thriller Stevena Spielberga Raport mniejszości oraz film przygodowy Wolfganga Petersena Gniew oceanu, za który Sandefur otrzymał nominację do nagrody stowarzyszenia Art Directors Guild za wybitne osiągnięcia w dziedzinie scenografii.

Później pracował jako dyrektor artystyczny na planie filmu akcji F. Gary'ego Graya Włoska robota, komedii Showtime, filmu science fiction Richarda Donnera Linia czasu, Wyspy Michaela Baya, komedii romantycznej Peytona Reeda Sztuka zrywania, mrocznego thrillera Joela Schumachera Numer 23 oraz Mr. & Mrs. Smith Douga Limana.

Pierwszą scenografię do filmu pełnometrażowego Sandefur stworzył w 2001 r. do filmu Ricochet River. Pełnił funkcję scenografa na planie Podróży do wnętrza Ziemi Erica Breviga, a niedawno zakończył pracę na planie Epicentrum Stevena Quale'a. Wcześniej współpracował z tym reżyserempodczas produkcji Oszukać przeznaczenie 5. Jest też autorem scenografii do filmu Miś Yogi, również w reżyserii Breviga. W dorobku Sandefura jako scenarzysty znalazły się również thriller science fiction Repo Men - Windykatorzy z Jude'em Law, Lievem Schreiberem i Forestem Whitakerem oraz pilot popularnego serialu medycznego Siostra Hawthorne.

KIMBERLY ADAMS (projektantka kostiumów) ostatnio projektowała kostiumy do serialu Halt and Catch Fire AMC, którego akcja rozgrywa się w latach 80., z udziałem Mackenzie Davis, Scoota McNairy'ego i Lee Pace'a. Pracowała również jako projektant kostiumów do filmów takich jak thriller psychologiczny Hamptona Fanchera The Minus Man z Owenem Wilsonem, Janeane Garolfalo i Sheryl Crow oraz oparty na faktach dramat Rica Romana Waugha Infiltrator z udziałem Dwayne'a Johnsona i Susan Sarandon.

Adams zajmowała się projektowaniem kostiumów na całym świecie: w Nowej Zelandii, Australii, Czechach, Słowenii, Niemczech, Meksyku, na Jamajce i w całych Stanach Zjednoczonych. Ukończyła studia w Fashion Institute of Design & Merchandising (FIDM) w Los Angeles, a następnie rozpoczęła karierę w branży modowej w Nowym Jorku.

Po powrocie do Los Angeles zaczęła zajmować się projektowaniem kostiumów do filmów fabularnych. Na planie filmu Shocker Wesa Cravena była asystentką Isis Mussenden. Kontynuowała współpracę z Mussenden przez ponad dwadzieścia lat, między innymi podczas produkcji wszystkich trzech części Opowieści z Narnii. Uczyła się również u nieżyjącego już wielkiego projektanta kostiumów Richarda Hornunga. Była jego asystentką na planie filmów Nixon Olivera Stone'a oraz Barton Fink Joela i Ethana Coenów, za który Hornung otrzymał nominację do Oscara. Pracowała też z dwukrotnie nominowaną do Oscara projektantką kostiumów Julie Weiss, między innymi tworząc stroje do Las Vegas Parano Terry'ego Gilliama.

Oprócz pracy z twórcami najbardziej kultowych filmów w Hollywood w ciągu ostatnich 20 lat, takich jak Naciągacze, Boogie Nights i Aż poleje się krew, Adams współpracowała również z twórcami serialu Super Ninja (Nickelodeon) i Lizzy McGuire (Disney Channel), a także kilku filmów telewizyjnych.

BRIAN TYLER (kompozytor) jest kompozytorem i dyrygentem. Stworzył muzykę do ponad 60 filmów, a ostatnio otrzymał wyróżnienie dla kompozytora filmowego roku podczas ceremonii Cue Awards 2014. Obecnie pisze ścieżkę dźwiękową do filmu Avengers: Age of Ultron. Tyler skomponował też muzykę do Iron Mana 3 z Robertem Downeyem Jr. i Benem Kingsleyem oraz filmu Thor: Mroczny świat z Chrisem Hemsworthem, Natalie Portman, i Anthonym Hopkinsem. W obu przypadkach dyrygował zespołem londyńskiej filharmonii w Abbey Road Studios. Napisał też ścieżkę dźwiękową do Eagle Eye dla Stevena Spielberga i kasowych hitów Szybcy i wściekli 5 i Szybko i wściekle w reżyserii Justina Lina. Był nominowany do nagrody BAFTA w 2014 r., a w 2010 r. został członkiem muzycznej części Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej.

Tyler zaczął pisać muzykę do filmów krótko po tym, jak otrzymał tytuł magistra na Uniwersytecie Harvarda, jak również tytuł licencjata na UCLA. Jest multiinstrumentalistą. Gra na fortepianie, gitarze, perkusji, basie, wiolonczeli, instrumentach perkusyjnych świata, syntezatorach, gitaro-skrzypcach, charango i buzuki, a także wielu innych. Wiele z tych instrumentów wykorzystał w filmie kryminalnym z 2013 r. Iluzja, opowiadającym o grupie iluzjonistów. Zagrali w nim Morgan Freeman, Jesse Eisenberg, Michael Caine, Woody Harrelson i Mark Ruffalo.

Tyler jest autorem aranżacji i dyrygował podczas nagrania nowego motywu muzycznego Universal Pictures. Skomponował też temat na 100. rocznicę wytwórni oraz stworzył motyw muzyczny Marvel Studios, który można usłyszeć przed każdym filmem wytwórni. Kompozytor napisał również ścieżkę dźwiękową do Niezniszczalnych oraz filmów Rambo w reżyserii Sylvestra Stallone'a; Prawa zemsty z Jamiem Foxxem i Gerardem Butlerem; thrillera Keanu Reevesa Constantine oraz filmu sience fiction Bitwa Los Angeles. Jego muzyka do Ręki Boga Billa Paxtona została wyróżniona World Soundtrack Award w 2002 r., a także World Soundtrack Award dla najlepszego nowego kompozytowa muzyki filmowej roku. Otrzymał on też trzy nominacje do nagrody Emmy, dziesięć nagród BMI, pięć nagród ASCAP, a ostatnio - 12 nagród Goldspirit, w tym dla kompozytora roku.

Po skomponowaniu ścieżki do Nożownika w reżyserii zdobywcy Oscara Williama Friedkina, Tyler skomponował muzykę do dramatu z przełomu XIX i XX wieku Najwspanialsza gra w dziejach, z Shią LaBeoufem w roli głównej. Jego ścieżka dźwiękowa do Dzieci Diuny notowana była na 4. miejscu listy najpopularniejszych albumów Amazon.com, a ścieżki dźwiękowe do Thora: Mrocznego świata, Iron Mana 3 i Szybkich i wściekłych 5 wszystkie doszły do 1. miejsca listy najpopularniejszych ścieżek dźwiękowych iTunes.Nowe projekty Tylera to m.in. muzyka do Wojowniczych Żółwi Ninja wyprodukowanych przez Michaela Baya, Niezniszczalnych 3, Szybkich i wściekłych 7 oraz Avengers: Age of Ultron. Twórca komponuje też muzykę do seriali telewizyjnych Hawaii 5.0 i Jeźdźciec bez głowy, za który otrzymał w tym roku nominację do nagrody Emmy za najlepszy główny motyw muzyczny.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Epicentrum
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama