Z serialami im do twarzy

Szósta analiza medialności miast występujących w serialach TV, po raz kolejny wykazała największą popularność Warszawy. W pierwszej dziesiątce znalazły się także miasta, w których toczyła się akcja 3 nowości: „Aż po sufit”, „Singielka” i „Dziewczyny ze Lwowa”.

W raporcie "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" obejmującym informacje, które ukazały się w II półroczu 2015 roku, aż siedem miejsc w top 10 zajęła Warszawa. Najwięcej miasto osiągnęło w związku z serialem "M jak Miłość" - 752 publikacje i 1. lokatę w rankingu. W kontekście "Prokuratora" stolica wymieniona została w 623 informacjach, co dało jej 2. miejsce w zestawieniu. Dużą popularnością w mediach cieszyła się także Leśna Góra, stanowiąca tło serialu "Na dobre i na złe". Z liczbą 518 materiałów zajęła 3. pozycję.


Warszawa z "Prokuratora" miała niezwykle wysoką ekspozycję w internecie - 530 informacji, co stanowiło 85 proc. przekazu na jej temat. Najwięcej publikacji w prasie zdobyła Warszawa z "M jak Miłość" - 268 (36 proc.). W radiu dominował Sandomierz - 10 materiałów ("Ojciec Mateusz"), a w telewizji najczęściej przywoływano Warszawę w związku z "M jak Miłość" - 20 informacji.


Gdynia wysoko w zestawieniu

Nadmorską scenerię zdarzeń, z dużym powodzeniem dla miasta, zaproponowali widzom twórcy serialu "Aż po sufit". Gdynia pojawiła się w mediach w aż 468 informacjach, co dało jej 6. miejsce w rankingu miejscowości najczęściej pojawiających się w mediach wśród lokowanych w telewizyjnych produkcjach. 77 proc. doniesień pochodziło z internetu, 20 proc. z prasy, 2 proc. z telewizji i 1 proc. z radia. Udany debiut miasta potwierdzają wyniki dotarcia publikacji - 164 mln potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami oraz ekwiwalent reklamowy w wysokości 4 mln zł.

Gdynia, podobnie jak Sandomierz mogłaby osiągnąć spektakularny efekt promocyjny, gdyby nie zaprzestano produkcji serialu. Przykład Warszawy czy Sandomierza pokazuje, że powodzeniu city placement sprzyja dłuższa przygoda z filmem.

Nazwa miasta 4 razy pojawiła się na okładkach, co dało jej 6. pozycję w zestawieniu. O Gdyni pisały w większości media regionalne - udział informacji o takim zasięgu wyniósł 80 proc. i okazał się drugim wynikiem w zestawieniu.

Media o zasięgu regionalnym w przeważającej mierze interesowały się również Warszawą w kontekście "Singielki" - 84 proc., "Przyjaciółek" - 71 proc. i "Prokuratora" - 67 proc. Z kolei najszerszy ogólnopolski rozgłos zyskały Leśna Góra ("Na dobre i na złe") i Grabina  ("M jak Miłość") - po 91 proc. udziału w przekazie oraz Leśna Góra ("Na sygnale") - 86 proc.



Sandomierz o 4 miejsca wyżej

Sandomierz ponownie wszedł do Top 10 miast w badaniu "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów", awansując z 13. miejsca w I półroczu 2015 na lokatę 6. z wynikiem 434 publikacji.

Miasto utrzymało pozycję lidera okładek. W analizowanym okresie wystąpiło na pierwszych stronach gazet i czasopism aż 14 razy.

Obecność Sandomierza w serialu "Ojciec Mateusz" nadal znajduje odzwierciedlenie w jego medialności. Publikacje o miejscowości analitycy wycenili na 6,8 mln zł, co było 9. wynikiem zestawienia. Wskaźnik dotarcia oszacowano na 148,1 mln.

Łącznie w badanym okresie promocja miast w serialach przyniosła miejscowościom 137,6 mln zł ekwiwalentu reklamowego i dotarcie na poziomie 4,3 mld potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami.

Liderem pod względem AVE okazała się Warszawa - informacje na jej temat w kontekście serialu "M jak Miłość" zapewniły stolicy promocję o wartości 23,7 mln zł. Materiały te osiągnęły również najwyższy wskaźnik dotarcia - 650 mln kontaktów. Na 2. i 3. miejscu pod względem wyniku AVE znalazła się również Warszawa - w związku z produkcjami "Barwy Szczęścia" (17 mln zł) i "Na wspólnej" (14,7 mln zł). W tym ostatnim przypadku informacje mogły wygenerować dotarcie o wartości 577 mln kontaktów. Trzeci wynik uzyskała Leśna Góra ("Na dobre i na złe") - 457 mln kontaktów.



Pełny raport Miasta w serialach dostępny jest pod adresem http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne


*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.

Ekwiwalent reklamowy (AVE) - wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie - zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli - liczba publikacji.
Położenie kuli - uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).

 

Metodologia badania

W badaniu uwzględniono wybrane polskie seriale emitowane przez Polsat, TVN, TVP1 i TVP2 w okresie od lipca do grudnia 2015 roku, których akcja dzieje się współcześnie: Aż po sufit, Barwy Szczęścia, Dziewczyny ze Lwowa, Klan, Komisarz Alex, M jak Miłość, Na dobre i na złe, Na sygnale, Na Wspólnej, Ojciec Mateusz, O mnie się nie martw, Prokurator, Przyjaciółki, Rodzinka.pl, Singielka, Skazane, Pierwsza Miłość.

Metoda: ilościowa analiza danych

Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln serwisów i portali internetowych, w tym najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz około 100 stacji RTV z wyłączeniem ramówek programów RTV

Zakres czasowy: lipiec - grudzień 2015 rok

Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne

Analizowane słowa kluczowe: nazwy miejscowości - Drohiczyn, Falenica, Gdynia, Grabina, Gródek, Józefów, Konstancin, Leśna Góra, Łódź, Nałęczów, Sandomierz, Toruń, Warszawa - we wszystkich odmianach


 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów jest liderem w dziedzinie kompleksowego monitoringu Internetu, social media, prasy, radia i telewizji. Agencja specjalizuje się w opracowywaniu wielopoziomowych audytów i raportów medialnych, niezbędnych w profesjonalnym zarządzaniu wizerunkiem.
www.psmm.pl

materiały promocyjne
Najlepsze tematy

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje